EL-STYLO - TRAIN TRIP EU

El-Stylo Train Trip EU je pravděpodobně splněný sen kluků ještě z dob, kdy sledovali silná BMX videa jako například T-1 Train Trip. Taková videa předával zprávu a mnohdy i potřebnou odvahu. Pravděpodobně si onu propojenost sám namlouvám. Namlouvám si to ale rád, protože by pak bylo možné, že i sami jezdci z El-Stylo nakopnou do cestování někoho z Vás. Kluci z Havířova, Liberce a Prahy procestovali s kolem kus Evropy. Proč byste nemohli také? Dokázali přivést dokonce i report, který si můžete přečíst v posledním vydání Dirtbikeru #77. Část neformálního reportu si můžete přečíst rovněž uvnitř článku. Co se neformálnosti týče, musím upozornit na slovník ve videu - pokud Vás pobuřují vulgarismy, video si radši nepouštějte. Se střihem si pohrál Jakub Kročil a nutno uznat, že odvedl pořádný kus dobré práce. Hudba, prostřihy i titulky jsou čisté a krásně jednoduché. Video Train Trip EU má styl. Číst více→.

"Seděli jsme jednou takhle s Dejvákem u ohně když ho napadlo, že existuje jízdenka na vlak, která má platnost měsíc a můžeš na ní kamkoliv po Evropě. Plánu bylo hodně, kam vyrazit, ale tenhle vypadal jako největší zabijárna a tak jsme se pustili do plánování. Sestava výpravy se až do odjezdu neustále měnila a do finále se probojovali Dan Lebkoun Čáha, Jiří Fibišek Fibiger, Jan Ruben Pudl Valach, a já. Doba výletu byla vymezena do dvou týdnů a to se začátkem 8. září.

Začalo to klasicky příjezdem do našeho hlavního města Prahy, kde jsme se setkali u Dana doma. My s Rubenem jsme přijeli už den předem, abychom to měli, jak říká Ruben „na pohodu“. Samozřejmě na pohodu nic nebylo, protože jsem seděl asi 10 hodin u kompu a zařizoval všechny nezbytné věci, co se cesty týče. Dan běhal po bytě a nevědě co by ještě vyšperkoval a Fíbí už byl na cestě z Liberce do Prahy. Nakonec jsme to nějak stihly a už jsme to, jak by řekl Fíbí, „dýkovali“ na Hlavák. Přesně na čas jsme chytli noční spoj do Amsterdamu. Spaní bylo různé. Já to zalomil pod sedačkami, Dan nade mnou a Fibiš s Pudlem to lomili na chodbě.

Den 1. Amsterdam

Po tom co jsme složili kola a dali bágly do úschovny, jsme se rozjeli po městě. Všichni byli nadšení atmosférou města, ale především z holek na kole a architektury. Dan už byl v za (s) kouřeném městě podruhé, takže už byl tak napůl v transu, ale zbytek byl spokojený dosti. Já měl v hledáčku menší bowl, do kterého letos už asi podruhé, zavítal vůdce Vinylbmx Tom Arkus. Klukům se moc nechtělo, protože noc byla těžká. Nakonec jsme se tam dostali. Nebylo to nic extra, ale aspoň to byl kvalitně udělaný bowl, které v Česku nejsou. Mezi ježděním jsme se z povinnosti zastavili do místní kavárničky, kde i mě nekuřáka, to rozesmálo ve velkém stylu. Našli jsme si ubytování na netu a šli jezdit, až do večera. Ubytovaly jsme se a večer jsme vyrazili kam jinam, než na proslulou ulici plnou i hezkých holek, Red light distric. Asi nebudu zveřejňovat počet členů výpravy, kteří už měli nakročeno zaklepat na dveře a vyndat z peněženky 50€ hehe. Čekal jsem, že to budou nějaké ne moc půvabné dámy, ale v dosti případech byl opak pravdou. Ty vole takové dcerky, i Dejvák, by zhřešil hehe. Po krásné projížďce v jednom z nejromantičtějších měst Evropy, jsme totálně zničení, dojeli do hotelu a zalomili.

Den 2. Antverpy + Brusel party

Ráno jsme se vzbudili a vyrazili expresem do Belgického přístavního města Antverpy, kde se nachází, svým rozměrem překážek, asi největší betonový park v Evropě. Když jsme dorazili na místo tak jsme se všichni zastavili a asi minutu jsme kroutili hlavou a říkali, jak může být něco tak velkého. Bylo krásné počasí, takže jsme rozložili saky paky na trávě a hned jsme se do toho dali. Najezdit si ho nebylo nic jednoduchého, ale náramně jsme si to užívali. Rychlost to byla kapitola sama o sobě. Všichni už jsme nějaký ten betonový park navštívily, ale tohle bylo úplně o něčem jiném. Ne, že by člověk už rychleji nemohl jet, protože mu to ten park nedovolil, nešlo to, protože pumpovat takové přetížení už prostě nešlo. Jedno kolečko po parku a díky čau, pauza 10 min. Při ježdění mi přišla sms, že mám maturitu, takže party byla víc než jasná. Po ježdění jsme se šli podívat trochu do centra, protože zde taky mají takovou ulici s ženským pohlavím jako v Amstru. Hned potom jsme, vyrazili směr Brusel. Museli jsme spěchat, protože v Bruselu na nás už čekala večeře u mé milé. Na programu večeře byli Lasagne, které všem moc chutnali, takže děkujeme. Hned po večeři jsme vyrazili do města, kde jsme navštívili dva podniky, přičemž první byl márnice či hrobka. Rubena to tam solidně nasralo, protože mu přinesli do hrnku ve tvaru lebky nějaký džusíček a on čekal useknutou hlavu člověka zalitou rumem. Potom jsme se přesunuli do hospody, kde mají cca 3000 druhu piva, takže jsme si zlepšili náladu a v pět ráno omámením padli do postelí.

Den 3. Brusel

Tenhle den proběhl v čistě odpočinkovém duchu, i když jsme chtěli projet street spoty, kterých je zde požehnaně. Vzhledem k tomu, že pršelo, tak jsme si zařídili pár administrativních záležitostí a nakoupili na večeři, kterou jsme připravili pro holky tentokrát my. Byla to snad nějaká čína, která byla následována dezertem. Následné zapití pivem nesmělo chybět.

Den 4. Transfer Paříž

Ráno rychlá vstávačka, poděkování za to všechno a rychle abychom chytli TGV do Paříže. Paříž byla spíše o poznávání než čistém ježdění. Potěšila mě obědová pauza na Pannini s lososem za přijatelnou částku cca 3€ u Louvru. Projezdili jsme celý den v centru, ale s noclehem to nebylo až tak jasné. Já měl vizi, že pokud nenajdeme levné ubytování, tak zajedeme vlakem za město do části Versailles, kde je jeden z nejznámějších zámku Evropy a přespíme tam někde pod širákem. Klukům se tato myšlenka moc nelíbila, protože to s počasím nevypadalo nijak vábně. Nakonec nám nezbylo nic jiného než jet do zámeckého města a přespat na místním dětském hřišti. Byl to trochu punk, ale nakonec to docela dobře dopadlo, i když na Fíbiška napršelo a nemohl dospat.

Den 5. Paříž a transfer na jih

Po probuzení bylo všem jasné, že chceme jet do tepla. Prošli jsme si zámek ve Versailles a jeli zpět do Paříže. Plán byl takový, že pojezdíme nějaké spoty a pojedeme na jižní pobřeží Francie. V úplně první fázi plánu to bylo tak, že pojedeme večer nočním vlakem do Madridu a pak do Lisabonu, jenže naše jízdenky nezahrnovali cenu tohoto nočního vlaku, poněvadž to byla soukromá železniční společnost a tak se nám plán trochu pozměnil. Šli jsme tedy hledat proslulý spot, zeměkouli zapuštěnou do země. Po cestě jsme se zeptali v nějakém parku údržbové služby, jestli neví kde to je a ta nás poslala, ať se zeptáme místních, kteří sedí támhle na lavičkách. Ok, jdeme na to, Dane. Lebkoun mi dal do ruky jeho IPhone a řekl mi, nepouštěj ho z ruky a jen jim ukaž ten spot. Říkám mu, spolehni se kámo, hehe. Sotva jsem vytáhl mobil, už mi ho borec vyškubl z ruky. Ale naštěstí jeho další kumpání ho uklidnili a Dan mu ho vytrhl z ruky na zpět. Borce to docela nasralo tak mi řekl, ať jdu do p*či, žduchl do mě a my jsme raději rychle ujížděli pryč. Nakonec jsme spot našly, udělali pár fotek a pospíchali na TGV směr město Beziers, které jsme si stanovili bod pro přenocování. Po tom co jsme přejeli celou francii průměrnou rychlostí 300km/h jsme po asi 3. až 4. hodinách dorazili na místo. Nocleh zajistil Dan v místím hotelu za pár šupů."

Report: Adam Robenek
Foto: Jiří Fibiger a El-Stylo

FOTOGALERIE FÍBÍ | FOTOGALERIE EL-STYLO

POKRAČOVAT VE ČTENÍ REPORTU ->

NEVÁHEJTE  A ZAŠLETE NÁM SVŮJ PSHSN - NEZÁVAZNĚ VÁM KOLO NACENÍME

13. 01. 2013, napsal: Jakub Skupin

« zpět na seznam všech článků

+ Přidat komentář Komentáře ke článku

08. 02. 2013 #18 Twister
Hodně hustě hoši, hned letí do oblíbených, tohle rozhodně dost nakopne! Fakt super!!!
29. 01. 2013 #17 Securiti
A co přilby hoši ? :D
16. 01. 2013 #16 David Pavelka
Asi máte kluci pravdu, věřím tomu že to doopravdy jde a je to hodně o strachu.

Každopádně bych chtěl podotknou to že je škoda že vaše reporty se třeba nedostávaj na tyhle stránnky. Ty z toho zahraničí stojej rozhodně za přečtení. Doporučuju všem co nečetli tak at si doopravdy přečtou a TBB by mohli více vašich reportů sdílet.
16. 01. 2013 #15 čenda
To jste si hafo dali!!
14. 01. 2013 #14 hout
Kreditku ti dá každá banka, takže si tě píšu ;-)
14. 01. 2013 #13 Adam
Ahoj Davide,
jak říká Hout. Hlavně to musíš zkusit sám, protože jde hlavně o to dobrodružství.

Čau Houte,
musím se přiznat, že už nad tím přemýšlím od léta, protože mě informoval Jirka Zouhar. Chci jet, ale tohle je zrovna ten typ cestování, který potřebuje trochu větší kapitál, čímž je letenka do NY tuším. Uvidím jak se vše vyvine, ale když si pořídím kreditku, tak jedu určitě hehe.
14. 01. 2013 #12 hout
Hehe, Adame, vy jste hustý, ten vlak by mě nenapadl ani hovno, parádní práce.

Jen poznámka, každý to má jinak, jak říkáš, třeba pro mě je léto jediná část roku, kdy se dá u nás jezdit. Trčet doma vůbec není na škodu, když trailsy letěj. Pochopitelně dát občas nějaký výlet je jasný, aby zase nebyla nuda :-) V září PA, dáváš?

Davide, nechtěj vědět víc, protože to není důležitý. Naopak, zkus to sám, je to jen o odvaze se sebrat a jet. To ti dá nejvíc, ne se nechat vodit za ruku ostatními. Info, který sem hodil Adam, je podle mě všechno, co potřebuješ. Mimochodem nejlepší tripy jsou ty, kdy nevíš, kam jedeš. Když máš neomezenou jízdenku vlakem, přímo se to nabízí. Až / když ti dojdou prachy, prostě se sebereš a jedeš domů. Pokud si chceš jo hodit sicher, vem si s sebou kreditku (zdůrazňuji kreditku, nikoliv debetní kartu) a jsi vykrytej.
14. 01. 2013 #11 David Pavelka
Ahoj Adame, díky za odpověď. Myslím že ty stránky jsou dost důležité a on vlastně celý internet je určitě podstatnou součástí plánování takovýho tripu. Mimochodem máte super stránky, myslím že by jste je mohli i více prezentovat. Reporty máte hodně zajímavé, zkusím třeba vypíchnout Skotsko, Malaga, Berlín, atd. Všechno to jsou destinace které většina z nás prozatím nenavštívila. Každopádně bych tě chtěl poprosit jestli by šlo tenhle Euro trip sepsat po finanční stránce. Třebas do různých bodů jako jsou, jídlo, ubytování, cestovné, atd... Díky
14. 01. 2013 #10 Adam
Ahoj Davide,
všechno je asi jednodušší než to vypadá. Každý to má jinak, ale mě může jebnout, když musím třeba sedět o prázdninách doma a to je asi hlavní motor takových výletů. Pak už stačí asi jenom číst a sledovat co a jak se děje.
Vlakem cestuji nejraději a o to víc, když je to s partou. Nejlepší server na hledání celoevropských spojů je asi

používají to dopravci, když potřebují vyhledat zahraniční spoje.

Tato místa nás napadla proto, protože už jsme s některými těmito místy měli nějakou zkušenost a rozhodly jsme to teda propojit a přidat další zajímavá místa, i když to co jsme jeli my, tak není nic speciálního.

Ubytování není taky nic složitého. Já vše hledám přes

a když mi nic nesedí na této stránce, tak prostě brousím po netu a hledám něco jiného.

Finance. Hele řeknu to asi tak. Když chceš, tak to jde. To že si někdo myslí, že cestování je drahé, tak to je a není pravda. V dnešní době se dá cestovat hodně levně pokud se ti chce a jsi šikovný. Cestování vlakem je dosti drahá záležitost, a ještě dražší, když cestuješ na západě. Je to proto, protože se všichni můžou vysrat na letadlo, když jim jede rychlovlak kousek od baráku.

Jsem rád, že se Vám to líbí a doufám, že to bude pro mnoho z Vás motivace a inspirace
14. 01. 2013 #9 David Pavelka
Ahoj. mám takový dotaz. Mohli by kluci napsat poddrobnější článek o tom jak to naplánovali. Z reportu jsem vycítil že takovým tahounem co se týče cestování je Adam. Proto je dotaz spíše na něj. Zajímalo by mě kde zjišťuje ty vlaky, v kolik a odkud to jede a co to je za vlak, jak ho napadly zrovna tato místa, určitě to není jen tak něco takového vymyslet. Je to spíše dotaz na téme čistě cestování a ne BMX. Dále by mě zajímalo podle čeho třeba hledali kluci hostel, jaké musel mít parametry. Co spoty, je mi jasne že z videí ale jak je hledáte přímo na místě. Snad možná taky někoho ještě něco napadne na něco se zeptat. Byl bych rád kdyby kluci odepsali buďto tady nebo kdyby mohli napsat i klidně článek. Jak sleduju jejich stranky tak toho procestovali dost. Přijde mi až nemožné tohle všechno finančně zvládnout proto si rád počtu jak na to.... Díky
13. 01. 2013 #8 Dudo Antalík
Fakt pekné chalani!
13. 01. 2013 #7 Adam
Ahojte,
tady je odkaz na stránku kde se dá taková jízdenka pořídit.
13. 01. 2013 #6 HoRáC
Paráda..!!
13. 01. 2013 #5 kuba trojan
hledal jsem to a našel jsem tohle: http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/-5531/
13. 01. 2013 #4 InK
Á je to tady mrda jak piča! :D :D :D
13. 01. 2013 #3 Jelass
Za kolik a kde seženu takovou měsíční jízdenku?
13. 01. 2013 #2 kuba trojan
super, jak článek, tak video!