TOMÁŠ CARDA - ANIMAL BIKES CZECH TEAM RIDERNapsal Jakub Skupin | 27.07.2012

Otázky pro rozhovor s Tomem jsem připravoval déle než 5 hodin. To není vyloženě čistý čas ťukání do klávesnice ale také hledání souvislostí či záludnějších otázek. Bavilo mě to, protože si Toma vážím mimo jeho ježdění za pracovitost a snahu tvořit. Přál bych si, aby kromě editu byl pro Vás přínosný i rozhovor. Tomáš je totiž skvělým příkladem jezdce, který si plní své sny. Jenže, jak jsem nedávno slyšel, přeměna snu ve skutečnost vyžaduje tvrdou práci a disciplínu. PWKčko by nenatočil takhle kvalitní edit, kdyby za sebou neměl dennodenní ježdění, hodiny střihu za počítačem či dokonce zarputilost vylízat se ze zranění. Přitom není žádný vyhrocený sportovec, kterému by šlo o medaile. - Jakub Fox Skupin

 

První otázkou začneme zostra - začínal jsi s brzdou?

Dřív na MTB jsem brzdu vozil, ale to bylo opravdu jen v začátcích. Už hodně ze začátku mě to táhlo ke streetu a tak i na MTB jsem jezdil asi rok brakeless a s dvěma pegy. Pak přišly problémy s technikou a bylo na čase vyměnit velký kolo za malý. První BMX jsem měl WTP 4season, na tu dobu fakt super kolo, a rovnou brakeless a 2 pegy. Myslím si, že na začátek je brzda dobrá a možná bych poradil začínat i bez pegů. Nejdřív se s kolem seznámit, pořádně si ho najezdit a pak až zjišťovat co mi vyhovuje nejvíc.


Tvé nové video pro Animal Bikes není standardním editem, které můžeme vidět denně na internetu. Jsou to postupně a precizně sbírané nejlepší záběry triků, které si doteď dokázal odjet. Jak dlouho video vznikalo a jak jsi s výsledkem spokojený?

Edit jsem ze začátku netočil s nějakým cílem. Prostě jsme chodili v Brně na street, protože nás ježdění na ulici, objevování nových míst a spotů po městě baví víc, než se sekat každej den ve stejným parku. No a klasicky jsem s sebou bral foťák, protože když už děláš nějakej trik na zajímavym místě tak proč si to nenatočit žejo. Postupem času se mi doma začaly hromadit záběry a tak jsem si řekl, že je škoda to nevyužít a začal jsem z toho stříhat edit. Ke konci už jsem pak měl představu jak by měl edit nakonec vypadat, tak už jsme pak chodili točit i cíleně přímo záběry. Video tedy vznikalo celkem dlouho, protože jak už jsem řekl to nebylo nic cílenýho. S příchodem hezkých dnů jsme začali točit a pomalinku točili a točili. Výsledný edit mě hodně baví. Triky a spoty se moc neopakují a video si myslím, že je zajímavé a svižné.

 

Video má 4,27min. Klasika se pohybuje kolem max. dvou minut. Myslíš si, že se někdo dokáže dokoukat až do úplného konce? Sám dokoukáváš edity do konce?

Když jsem viděl kolik záběrů už mám, bylo mi líto dělat dvouminutovej edit, kterej pak někde zapadne mezi ostatní. Chtěl jsem udělat něco delšího. Pro mě má takhle dlouhý video mnohem větší hodnotu než krátkej edit. Osobně pokud mě edit zaujme tak ho dokoukám, nebo ho aspoň proklikám abych věděl jestli má cenu koukat do konce. Snažil jsem se edit udělat tak, aby nenudil. Doufám, že se mi to povedlo a snad ho většina dokouká.

 

Napsal sis seznam triků, které bys ve videu chtěl mít? Kolik z nich se Ti nakonec povedlo a které zůstaly neodjety?

Nejdřív jsme točili spontánně, podle toho kde jsme zrovna ten den jezdili. Ke konci jsem si sepisoval triky, který bych ve videu chtěl mít a rovnou jsem vymýšlel sérky tak, aby bylo reálný je na brněnských spotech natočit. Některý věci pořád na seznamu mám a nechávam si je do dalších editů, který se chystám natočit. Myslím si, že připravit si seznam triků nebo mít alespoň představu co a kam se půjde točit je určitě jen ku prospěchu. Jako kameraman dobře vím, jak mě nebaví, když nevíme co a kam se půjde točit a jen se sedí a debatuje o tom kam se přesuneme. Pokud se jde jen tak jezdit tak proč ne, ale když se jde točit, mám rád, když to odsejpá.

 

Která ze sérek ve videu byla pro Tebe nejtěžší na odjetí a přitom třeba tak vůbec nevypadá (vzpomeneš si, na kolikátý pokus to padlo)?

Třeba sérka manuál-feeble-manual-180 na nakládací rampě trvala hrozně dlouho. Příjezd k feeblu byl hrozně blbě do zatáčky a těsně kolem sloupu, takže celou dobu jsem se musel soustředit na vytočení se kolem sloupu a pak najednou hned nasadit feeble. Tam Martin držel kameru trochu dýl no, takovejch 20 pokusů než jsem to tam vytočil, ale jakmile jsem věděl jak si najet tak už to bylo v klidu a natočil jsem hned ještě manual-feeble-smith.

 

Máš v editu jednu dlouhou sérku využívající dokonce šikmý šutr (té jsem si všiml až po třetím puštění videa). Myslíš si, že je tohle někdo zaregistruje hned z první? Co dalšího by nám rozhodně nemělo uniknout?

Jeli jsme přes neznámou čtvrť a najednou vydíme fakt super schody. Byly to asi osmičky, příjemně vysoký ale docela dlouhý, nijak velká vyndávka, ale za natočení to stálo. Nechtěl jsem mít na videu ale jen ty schody tak jsem se projel okolo a vymýšlel jak by to šlo napojit do sérky. Toho kamenu jsem si všiml uplně náhodu a přišlo mi zajímavý ho zapojit i když je to jen blbá 180. Celá tahle sérka je spíš chill a taky jsem jen sundal bágl a prásknul to tam, nebylo moc co řešit. Je to spíš lehčí věc, ale i tak si svý místo ve videu našla. Čeho si myslim lidi jen tak nevšimnou jsou velikosti spotů. Jakože feeble manual bár je lehká věc ale když to děláte na bedně vysoký 6 schodů, tak to už tak v klidu neni. Zrovna u týhle věci mi celkem trvalo, než jsem se hecl v tý rychlosti na to naskočit. Obecně rád dělám grindy na vysokejch věcech, baví mě rvát bunnyhopy.

 

Co bylo těžší: 180° dolů přes rail nebo over icepick grind na railu ze schodů?

Z těchle dvou věcí rozhodně 180 přes rail. Myslel jsem si, že největší problem mi bude dělat vysokej grind over na začátku a nakonec byla horší ta 180 protože odraz byl mírně z kopce což mě rozhazovalo a při dopadu jsem pak měl vedle zídky málo místa na otočení. 

 

Ve videu máš poměrně hodně kvalitních a neznámých streetových spotů. Vyjmenoval bys alespoň pár z nich a kde se dají najít?

Všechno je točený v Brně a to jsme zdaleka nevyužili potenciál, který Brno nabízí. Nemáme ani město projetý celý. Brno je na street super. Osobně mám nejraději dřevěné lavičky na zastávce Klusáčkova, kde ale poslední dobou začíná být problém s obyvateli, protože se jim nelíbí jak se změnil stav laviček za tu dobu co tam jezdíme. Osobně se jim nedivím, ale nemůžu se pomoct. Nemaj stavět tak super spot hehe.

 

Máš na spotech často problémy s policií nebo místními? Pokud ano, jak to řešíš (pokorně, protože máš za cíl dotočit na spotu záběr nebo jinak)?

No přijde mi, že teď začali v Brně nějak víc hrotit. Nebo spíš už nás maj plný zuby, protože pořád jezdíme ty stejný spoty. Takže některý místa už raději nejezdíme, ale aspoň nás to donutí hledat jiný. S policií se dá většinou domluvit. Jsou celkem tolerantní, ale prostě musí dělat práci. Takže přijedou a na férovku řešíme, že točíme video a potřebujem si to odjet a oni nám vysvětlí, že to sleduje nějakej komunista z okna a tak nás musí vyhodit. Prostě je to na domluvě. Když na nás vyjede nějaká senilní bába nebo dědek tak to spíš řešíme nějakýma vtipnýma hláškama, než abychom si to nechali líbit. Nojo jsme trochu vejtrostci, ale to ke streetu patří.

 

Myslím si, že na začátek je brzda dobrá a možná bych poradil začínat i bez pegů.



Čí edit z českých riderů se Ti v poslední době líbil nejvíce a proč?

Zlíňáci točí dobrý edity. Je to takovej punk styl, ale dobrý ježdění a chytlavej edit na koukání. Sleduju spíš street videa, ale přijde mi, že se točí míň než dřív. Všichni asi rači felí než točí. Škoda, přijde mi, že se dá felit i točit zároveň.

 

Když jsme u těch videí. Byl bys ochoten koupit si full length DVD a opravdu za něj zaplatit nebo to je už dnes pasé a vše bude fungovat pouze free přes internet?

Pokud by mělo DVD co nabídnout, abych měl radost, že ho doma mám tak proč ne. Třeba na Deadline DVD se těšim a uvažuju o tom, že ho objednám až bude. Zrovna jsem na tohle téma četl zajímavej článek v novym čísle RideUK, kde redaktoři vysvětlujou proč Ride To Glory dělaj jako DVD a ne jako web edit. Souhlasim s tim, co tam píšou. Ve zkratce: web edit má hrozně malou trvanlivost: jeden den je aktuální a druhej den už o něj nikdo nezavadí. DVD i přesto, že je to zastaralý medium, má tu trvanlivost mnohem větší.

 

Tvou srdcovou záležitostí je značka Animal Bikes. Co pro Tebe všeobecně značky znamenají? Dělají Ti radost? Hecují Tě k lepším výkonům? Nebo Ti to je jedno a kdyby Ti Mongoose dal balík peněz na rok, jezdil bys s klidem za ně a na jejich produktech?

Jsem rád, že můžu reprezentovat barvy Animalu aspoň pro naší malou zemi. Osobně jsem hodně srdcař v tomhle tom. Vždycky jsem sledoval, starý Lotek mixtapy a i když se starej dobrej tým rozpadl, jsem jim pořád věrnej. Pokud ti firma nabídne peníze a nebude jich málo, tak je to třeba promyslet, neni to jen o tom, že něco dostaneš, ale taky o tom, že oni od tebe budou něco chtít a čím víc ti daj, tim víc chcou. Velkej sponzoring určitě otvírá brány, ale zavírá všechny ostatní. Pořád v tomhle nemám moc jasno.

 

Máš-li být upřímný, pak - jak se díváš na sponzoring v České republice? Co si myslíš, že by mělo být jinak?

Česká republika je malá a proto je těžký se tady prosadit. Sponzoring je o spolupráci a ne jen o ježdění, ale to se omýlá pořád dokola. Za ten rok co můžu bejt v Tbb partě jsem poznal, co je to spolupráce a vážim si toho. 

 

Víš, jak sponzoring funguje ve světě? A proč si myslíš, že je to lepší tam než tady?

Ve světě se točí víc peněz. Firmy tě pošlou na tripy, natisknou s tebou reklamy, seš vidět mnohem víc. Tady si vlastně pořád hrajem na svojem písečku. Ale jak už jsem řekl, to že jsi víc vidět znamená, že se taky od tebe očekává progres..je to dřina a práce, která je pak náležitě odměněná.

 

Zaslechl jsem, že si někteří jezdci myslí, že má Michal Šmelko, tak nějak všechno zadarmo a snadný. Jsi s ním hodně. Jak vnímáš jeho začátky až po cestu do flow Federal Bikes teamu? 

Čenda je hodně snaživej. Hodně si jezdí takový pohody a velký věci spíš pro sebe. Proto mě vždycky překvapí, když se vyndá. Já jsem spíš hecař, buď to padne nebo ne, Čenda se vyklidní u bedny nebo railu a jezdí si tu svou techniku, která je ale hrozně brutální. Prostě jezdí a jezdí jakoby nic a pak najednou bum jede sérku a nikdo na konci nechápe. Za tyhle těžký věci si rozhodně zaslouší podporu Federalu.

 

Se sponzoringem trochu souvisí i pokora, vděčnost a následná loajalita. Jsou to vlastnosti, které v České republice u sponzorovaných jezdců vidíš? Přijdou Ti tyto hodnoty podstatné nebo je to v dnešním světě už spíše utopie?

V tbb si myslim, že tohle poslední rok funguje. Občas se stane zádrhel, ale spíš nechtěnej. Je to určitě potřeba, vzájemně komunikovat se sponzorem, vycházet si vstříc. Když tohle jde, pak jsou obě strany spokojený.

 

Jak vnímáš výdrž Animal Bikes komponentů na streetu? Co bys při výběru komponentů doporučoval si hlídat?

Všechny komponenty jsou kvalitně zpracovaný, osobně jsem hodně zvědavej na Animal kliky který teď zkusim. Plastové Animal pegy jsou to nejlepší co mě potkalo a na plastový pedály Animal Hamilton nedám dopustit. S nabídkou komponentů od Animal jsem hodně spokojenej, cena je malinko větší než u jiných značek, ale jde o kvalitně zpracované produkty. 

 

Řešíš nějak významně geometrii rámu (úhel hlavové trubky apod.)?

Tohle skoro vubec neřešim, jen si hlídam aby byla kratší zadní stavba, to mi vyhovuje a vysoká sedlová trubka. Prostě streetová geometrie. Dřív jsem zkoušel vidlice c menším offesetem na lepší nosemanualy, ale zas takovej rozdíl to neni. Jezdit se dá na všem, akorát na novým kole se jezdí vždycky nejlíp hehe.

 

Na svém novém kole budeš mít zadní plastový hub guard PYN od Animal Bikes. Jak vnímáš PVC komponenty na streetu? V čem všem vidíš jejich výhodu? Jak bys argumentoval jezdcům, kteří si stěžují na praskání PVC obalů pegů?

To že plast se zničí rychleji než kov je jasná věc, proto ale taky pořizovací cena je nižší. Na kombinaci plastového PYN guardu a Butcher pegů se hodně těšim. Myslim si, že při grindech kombinace plast plast bude hodně znát. Už Čenda si kombinaci obou komponentů z plastu hodně vychvaloval. To že občas praskne PVC obal je věc spíš používání, když trefim pegem hranu, tak je jasný, že to obal nevydží. Zatím se mi žádný obaly nerozletěly, ale vim, že většinou pokud někomu praskly tak to bylo tim, že špatně naskočil.

 

Poměrně dost streetařů preferuje pouze černou barvu. Přitom například Animal Bikes team rider Ben Lewis si dokáže poskládat krásně barevně sladěné kolo. Proč Ty sám se barvám bráníš?

Barvám se nebráním, vždycky jsem měl barevné kolo. Pro novej rok jsem si chtěl zkusit černou, protože jsem jí nikdy neměl. Mám rád decentní vzhled a nechtěl jsem nic křiklavého. Nakonec se ale nějaká ta barvička na kole stejně objeví hehe.

 

Co si myslíš o krabičkách komponentů Animal Bikes? Jejich designéři si s tím musí hodně vyhrát a stojí to jistě i nemalé peníze navíc. Je ještě vůbec někdo, koho tato drobnost může oslovit? Máš nějakou krabičku na poličce?

Zpracování krabiček je super, osobně mám rád pěkně zabalené zboží. Radost z rozbalování je potom mnohem větší. Dobrý je, když se dá obal využít dál. Každej určitě nostalgicky zavzpomíná na starou dobrou krabičku od Shadow řetězu..

 

Kdy Ti přijde, že máš největší progress v učení nových triků?

Když točíme nebo fotíme a když někam vyrazim. Nejhorší je se seknout na jednom spotu někde v lokálním parku či co. S kolem se musí cestovat a jezdit s ostatníma bikerama. Jedině tak to jde nahoru. Takže radim každýmu, napsat někomu z cizího města, dneska přes fejsbuk jde všechno, domluvit si pojezd a vyrazit někam jinam. Přivezete si zážitky a spoustu novejch triků.

 

Od který jezdců bereš/čerpáš inspiraci?

Pořád vzpomínám na Randyho to byl pán. Škoda, že jeho kariéra skončila. Teď koukám hodně na Sextona, Nathana, Coreyho, Bruna a Simoneho. Pak se těším na Deadline video na Garreta, Tye a jejich partičku no a pak samozřejmě čekuju Animaláky. Napadá mě Nigelův profil z Barcelony, ten se mi hodně líbil.

 

Jak vnímáš switchové nohy v grindech? Přijde Ti to zajímavé nebo zbytečné k učení? Corey Martinez je krásným příkladem ze světa. Myslíš si, že tohle je spíše pro edity nebo prohazování nohou dokáže sledovat i porota na streetových závodech jako je BMX Worlds nebo klidně u nás?

Líbí se mi když se jezdí grindy na všechny strany a dostává se to i do všeobecnýho podvědomí. Pro širší veřejnost je to určitě španělská vesnice a proto taky je oblíbenější pro lidi koukat na park než na street. Protože blonďatý pipce je fakt jedno jestli děláš hanger do switchfoot cranku nebo double peg. Zato takovej backflip to je trik!

 

Crank arm grind se jezdil už dávno. Až v poslední době se stal módním a plní velkou řadu reklam nejrůznějších značek. Přál by sis vrátit nějaký, který se Ti kdysi líbil a dělal si ho (např. rodeo grind, crank-flip apod.)?

Jo zajimalo by mě jestli se třeba začnou jezdit crankflipy. Dřív jsem tenhle trik hodně jezdil a byla to sranda. Teď jsem viděl JJ (pozn. Jakub Juza ne JJ Palmer) to dělat a vypadá to dobře. Akorát musíš mít povolenej řetez a to nechceš.

 

V nedávném reportu z Worlds si poměrně striktně odsoudil účast parkových jezdců ve streetovém jamu. Myslíš si, že je to vhodná cesta a že se opravdu nadobro tyto dvě disciplíny rozdělily?

S touhle myšlenkou přišel MRW. Dělal porotce a já zrovna seděl vedle něho, když svojí jízdu jel parkovej hrotič Felix. Mráwa ho nekompromisně zaříz i když jel sadu a řekl, že patří do parku a proto mu body prostě nedá. A já si řekl, že je to vlastně pravda. Pokud se jede jedna kategorie a park je nastavenej pro parkáče i streetaře a každej si jede to svoje a porota umí ocenit oboje tak proč ne. Třeba Simpel Session je toho jasným důkazem, park jak pro streetaře tak pro parkáče a Alex s Brunem na předních místech. Pokud se ale jede street a park odděleně je lepší si hledět svý kategorie. Na Worlds tohle bylo nedomyšlený tim, že street lajna obsahovala 4 rádiusy, takže spíš chyba stavitelů. 

 

Jaká streetová akce Ti v České republice opravdu chybí?

Chybí mi akce typu: Vitamin Water, ale na to nás tady v česku asi jezdí málo. Budem si muset počkat, až se jako streetaři rozrostem.

 

Uvítal bys, kdyby existoval například rail zakončený foam pitem nebo resi, kde by ses mohl učit triky z grindů? Nebo to celé popírá smysl streetu?

To je zbytečnost, street je o tom se vyndat na ulici, tak jak ten spot je od začátku postavenej. Proto má i streetovej edit mnohem větší váhu než streetovej edit z parku.

 

Jsi hlavním článkem akce Wax The Ledge. Jaký máš prozatím dojem z odjetých zastávek?

Zastávky mě baví s překážkama už jsem se za tu dobu zažil, takže se mi na nich jezdí dobře. Pro ty co přijedou a jezdí na nich poprvé to musí bejt asi trošku šok, protože bedny nejsou nejlehčí. Mám ale pocit, že akce kluky baví a většina dojede i na další zastávku, pokud má tu možnost, takže to je super. Spousta kluků se na akci stydí jezdit, což je škoda, protože je to akce právě pro ně. To je to co mě mrzí, ale tak jako zas nutim je nebudem žejo.

 

Proč si myslíš, že jen málo streetových riderů je ochotno jezdit závody?

Právě proto, že ve streetu se hranice posouvaj na ulici než v parku. Myslim si, že závody typu DUB Jam jsou právě to co street potřebuje.

 

V jednom čísle DIG Magazine byl dlouhý rozhovor s Dakotou Roche. Jedna z jeho odpovědí byla zvýrazněná a zněla: “If drugs or alcohol are making you less motivated to ride, then i do have a problem with that. Simple as that.”. Jak se stavíš k drogám a alkoholu Ty?

Jo hele sám dobře vim, jak se mi jezdí po párty. Stojí to za nic. Takže když jdu jezdit, tak nejrači s čistou hlavou. To je pak progres. V tomhle má Dakota pravdu, jakmile tě to začne omezovat, pak to je problém a je lepší se na to vykašlat. 

 

Rozhovory se světovými jezdci mají většinou dost šťávu. Například zmiňovaný rozhovor s Dakotou má kromě textu také úžasné fotky mega těžkých triků. Dle mě toto v České republice trochu (možná dost) chybí. V čem vidíš hlavní problém? Je problém v médiích, ve fotografech, v jezdcích?

Hele zrovna jsme byli v průběhu dotáčení tohohle editu fotit s Lukášem Oujeskym a bylo to uplně super. Je to o fotografech. Fotograf tě musí umět nahecovat. Když stojíš u spotu a nechce se ti do těžkýho triku, kterej si ten blázen zrovna vymyslel a on si najednou rozbalí všechny blesky, tak už je blbý to nezkusit. Takže prostě tě do toho triku natlačí, což je super! Ale zaroveň musí bejt kvalitní natolik, abys věděl, že když už to teda jdeš zkusit, že ta fotka vyjde, protože některý věci prostě dvakrát dělat nechceš. Třeba poslední trik videa - icepick z double setu je vlastně díky Lukášovi. Už bylo docela pozdě a takový šero a já jen že si tam natočim doublepeg. Odrazim byl celkem nahovno a Lukáš, že doublepeg fotit nebude. Rozestavil to a prej ať tam dám icepick. No a jakmile blesky stály už nešlo uhnout. A o tomhle to je. Pak si odvážíš dobrej pocit, záběr a fotku a to za to stojí.

 

Znáš příběh Kuby Jůzy a focení jeho crank-arm grindu na plakát do Dirtbikeru? Jak si kvůli tomu přivstal (což u něho věřím není běžné), dal si kafe aby se nahecoval a pak se šíleně rakvil jen aby to dal? Mě osobně tahle cover story krásně dokreslila příběh něčeho, co odstartovalo éru crank-arm grindu v čechách. Přitom se o ni nedočteš nikde na webu ani časopise. Neměly by tyhle příběhy jít více vidět? Neposunulo by to české streetaře ještě o level výše? Ve světě je to zase dost běžné, že?

No tak třeba tohle slyšim poprvé. Je to podobný co jsem napsal o pár řádků výše. Prostě spolupráce s fotografem je super, když tě umí správně nahecovat a ty víš, že si z toho odvezeš nejen těžkej trik ale i super materiál.

 

Co Ti ve většině rozhovorech, které můžeš na českých BMXových webech/časopisech spatřit ještě chybí?

Jsou všehny na jedno brdo. Mělo by to bejt oživený a psaný tomu s kym rozhovor děláš na míru. A ne stylem výslechu - představ se, sponzoři, od kdy kolo, rozluč se, poděkuj. Takovýhle rozhovory nesnášim a nečtu. Třeba páteční felení je super.

 

Street má působit hodně přirozeně, jakože jedeš pro rohlíky a cestou si dáš 360 z dvaceti a dole ti vypadne pomeranč z kapsy jaká to byla rána.



Které světové BMX weby sleduješ nejradši?

Posleni dobou už jedu jenom TCU ostatní jen když se tam proklikam přes TCU, tak to pak projedu. Ale asi začnu chodit víc na RideUK, tam je hodně zajímavej obsah.

 

Měl jsi nedávno kvůli vážnějšímu zranění stopku. Co Ti to dalo a co naopak vzalo. Myslíš si, že i přes zranění lze být s kolem stále v kontaktu?

Naštěstí to bylo v době, kdy byla hodně zima. Kdyby se mi to stalo teď přes prázdniny tak bych se asi zbláznil. Většinou se mi stane něco, když mám už dopředu pocit, že je něco špatně, takže to si teď hlídam a snažim se vyvarovat zbytečnejch pádů. No a když jsi zraněnej tak aspoň máš čas, přemejšlet co a jak budeš hrotit až budeš ready a nakoukáváš videa. Každopádně zranění je špatný a nikomu to nepřeju.

 

Byl jsi u ošklivého zranění hlavy Bzuka. To jej vyřadilo na dlouhou dobu z provozu. Co si myslíš o používání helmy na streetu (např. v Austrálii poměrně běžná záležitost)?

S tou helmou je to těžký. Osobně se mi helma na streetu nelíbí. Street má působit hodně přirozeně, jakože jedeš pro rohlíky a cestou si dáš 360 z dvaceti a dole ti vypadne pomeranč z kapsy jaká to byla rána.

 

Hodláš se zapojit do některého z dalších kol Meaning Battlu, který je teď hodně streetovo-grindovací?

Přejemšlim nad tim. Už jsme se o tom spolu párkrát bavili. Vypadá to, že kluků se zapojilo trochu víc, tak možná taky něco přídám.

 

Poslední novinkou je u Tebe začátek spolupráce se značnou Quintin. Takže se můžeme těšit na další welcome edit?

Nějakej edit pro Quintin určitě natočim, eště ale nevím jakym stylem to pojmu. Jestli zas nějakej komplet street a nebo nějakej oneday edit. Uvidíme.

 

A nakonec. Co pro Tebe znamená street. Proč nejezdíš třeba park nebo dirt-jump?

Hele já si hlínu klidně skočim. Zrovna mi psal Alex jestli nevyzveme příští víkend Bystrc. Takže kdo ví, třeba budu mít v editu i nějakou hlínu. Ale street je street a je to pro mě number one. Hlavně ta volnost poznávat nové části města a kreativně vymýšlet co se kde dá udělat. To mě baví. 

 

Poděkování, slovo závěrem...

Děkuju Alexovi, že mi umožnil stát se členem party. Baví mě to a snad to bude klapat i dál. Připadám si, že jsem členem bmx rodiny a ne sponzorovanej jezdec a to je super.

 

Související články: animal bikes interview street tomáš carda video


Zpět
 
 
 
Provozováno naProvozováno na systému NetShops
Cookies Cookies
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků (schránka), působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu, komunikaci přes náš chat a také měření výkonu našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookie
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám.