Jezdit pozadu bez nutnosti šlapat není ve světě BMX nic nového. Je to něco, co se jezdilo téměr odjakživa a jakmile začal být street více a více populární, spousta riderů se začala přiklánět na stranu freecoasterového ježdění. Potenciál ježdění s FC se vyvinul do okamžiku, kdy vlastně ježdění pozadu je stejné jako ježdení popředu. Revoluce ale přichází v použitých technikách při výrobě těchto nábojů.
S protazím nejúspěšnějším systémem přišla firma KHEbikes, která také začala vyrábět jedny z prvních opravdu využívaných freecoasterů. Jejich systém se poté dostal do těla většiny ostatních coasterů jiných značek. Poté docházelo k drobným úpravám, ale základní systém zůstal zachován.
Pohled do útrob nového BLIND coasteru
Potom přišel Karl Poynter se svým EZRA coasterem a unikátním systémem výměny driverů, kdy bylo možné náboj přestavět z klasické kazetové náby na freecoaster a naopak. Éclat nyní po dlouholetém vývoji přichází se svým BLIND coasterem, který je v technickém ohledu další revolucí.
Éclat vložil do vývoje tohoto náboje více než tři roky a na celý proces dohlížel Shane Weston, který náboj usilovně testoval a postupně pomáhal vychytávat až do dnešní podoby. Pozorní si určitě všimli hashtagu #sorryforthewait, který provází propagační kampaň tohoto FC. Důvodem je právě dlouhá doba vývoje, kdy se oficiální datum vydání neustále odkládalo. Nyní je ale náboj konečně na světě.
Nyní něco k samotnému systému. Tato nába využívá unikátní systém praporkového driveru a kluzných podložek, které vymezují průšlap coasteru. Dalo by se říci, že vlastně kloubí systém KHE a systém EZRA dohromady. Stejně jako EZRA umožňuje rychlé předělání coasteru na kazetovou nábu a naopak, navíc ale tento systém umožňuje změnu z RHD na LHD.
Nyní něco k samotnému systému. Tato nába využívá unikátní systém praporkového driveru a kluzných podložek, které vymezují průšlap coasteru. Dalo by se říci, že vlastně kloubí systém KHE a systém EZRA dohromady. Stejně jako EZRA umožňuje rychlé předělání coasteru na kazetovou nábu a naopak, navíc ale tento systém umožňuje změnu z RHD na LHD.