ROZHOVOR - S MRW O SKAVENGERNapsal Tomáš Carda | 30.07.2012

 

MRW, zkus se nám nejprve trochu představit. Jak dlouho jezdíš, odkud jsi, na čem jezdíš, v jakých projektech si zapojený?

Čau, většina lidí mě zná jak Mrawence nebo MRW. Jezdim na různejch srandách, z toho bmx už 11 let. Baví mě dost freeride na sowboardu, longboard a v posledním roce mě chytil surf na kterej snad zas co nejdřív vyrazim na Sri Lanku. Narodil jsem se v Praze, pořád zde žiju a jsem za to nesmírně rád, pač nemám rád vesnice. Jinak pracuju jak kravaťák čehož za pár dní nechám a budu se věnovat zalouženému odpočinku. A v neposlední řadě taky provozuju nechráněnej styk a Pofelbmx.

 

Jsi streetař. V nedávném článku na svém blogu jsi se zlehka opřel do parkových jezdců, kteří se na BMX Worlds zapojili do streetového jamu. Jak bys přesněji specifikoval pojem street? V předchozích letech se totiž streetem nazývalo i ježdění parkových jezdců v parku. Dnes je už zase vše trochu jinak.

Tak nejen já jsem se do nich opřel, ale i ostaní porotci..sere mě koukat na streetu kontestu na lidi který se pokoušej o 360 beka a ještě k tomu na plošinku! Já jsem je chtěl dát až na poslední místa, ale ostatní mě přehlasovali, takže tam nakonec nebyli. A rozdíl streetu a parku? Stačí se podívat na X Games, kde to maj rozdělený ale mě osobně přijdou tyhle závody jako komeční sračka. Na druhou stranu maj tyhle závody určitej přínos pro bmx – sledovanost ESPN (X Games TV) je kolem 11 milionů diváků a jede to na 4 televizích živě v US. Což jen ukazuje ten americkej sen – pokud seš dobrej a máš na to tak to někam dotáhneš. Dřív se to nerozlišovalo, ale díky jezdcům jako Edwin DeLarosa, Van Homan, Ruben Alcantara, Joe Rich, Jimmy Levan, Sean Burns, Corey Martinez, Nathan Williams, Dak a mnoha mnoha dalším se to posunulo na úplně jinej level. Začalo se víc jezdit po railech a bedýnkách, začali se dělat sérky typu smith – manual – smith – nosemanual – bar a podobný. Dnešní střeetaři jako Chad Kerley, AK nebo Šimon Barák sou úplně jinde.

 

Jak vnímáš brand jako takový a BMX značky všeobecně? Jsou pro Tebe důležité, nebo Ti to je jedno?

Je spousta značek o kterejch tady v Čechách vůbec nemáme šajn. Stačí se podívat do Ridebmx US. Po čase zjistěj že na to nemaj a skončí – viz Cardinal bikes. Mě osobně se líbí Animal, Cult, Skavenger a Kink. Každá má trochu jinej styl – at už reklamou, výběrem jezdců nebo jak se prezentují veřejnosti. Samozřejmě značka neznamená kvalitu, ale pokud bych se rozhodoval jakej vybrat komponent, vždycky se prvotně koukám po těhle značkách.

 

Sem pro pevnej a těžší rám, než pro supr slitiny a vychytávky který mi něco ušetřej ale na druhou stranu se nemůžu spolehnout že mi nepraskne.



Kde jsi poprvé přišel ke značce Skavenger?

Mno tak to přesně nevim, asi na Animal All day kde maj krátkej sestřih po titulkách. Pak jsem samozřejmě viděl pár videií na youtube a v neposlední řadě supr jednoduchý reklamy v DIGu. 

 

Jak ses dopracoval až k tomu, že sis nechal vytetovat logo Skavenger přes celou hruď?

Nejdřív sem začal Animal griffinem na ruce. Pak jsem se rozhodnul že si nechám vytetovat něco na hruď, orla. A když jsem pátral co by to asi tak mohlo být, našel jsem starší logo SKVR. Jen se mi nelíbil ten nápis, tak jsem si ho nechal předělat a místo americkejch pruhů, který mi připomínali to jejich proklatý stupidní vlastenectví jsem si nechal napsat MRW. Jinak orel zůstal stejnej. A pak už se stačilo jen objednat k Patrikovi do Triba (zdravim Patrika!) na kérku, a vytrpět 6 hodin v křesle.

 

Plánuješ někde na tělo umístit i kérku PofelBMX?

Pofel kéru už má na sobě Johny Rum (zdravim Johna!), ale zatim nevím. Teď je léto, takže to nemá smysl. Ale po létě si chci nechat všechny kérky obtáhnout, dodělat levý rameno a možná přidám i Pofel ale to musim rozmyslet. Bohužel nemůžu říct jak to s Pofelem bude do budoucna, protože se plánu během půl roku odstěhovat mimo ČR.  

 

Navštívil jsi osobně i firmu Skavenger. Jak hodnotíš zákulisí?

Jo byl jsem v New Yorku před 2 rokama a sem strašně rád že jsem tam byl. Zajezdil jsem na nejlepším spotu na světě – Brooklyn banks ještě před tím než je opravěj. Sice to už bylo oplocený ale stejně sem se tam dostal, ploty mě nezastaví. Jeden den jsem věnoval i výletu do Animal-Skavenger HQ. Dojel jsem tam asi po 3 hodinách šlapání na kole úplně hotovej, ale stálo to zato. Měl jsem domluvenej street s Mikem Brenannem, ten tam ale bohužel nebyl páč šel dřív z práce a já tam dorazil asi dvě hoďky před koncem směny. Koupil jsem si pár věcí, pokecal s klukama a jel zas zpátky do Brooklynu. Projel sem NYC víceméně celej, dost vostrý mi to přišlo v Bronxu a Harlemu. Stačí jen stat u zídky či zábradlí a koukat na něj, přijde 130 kilovej niga a hned “hej na co čumíš”? je strašně lehky se dostat do problému v těhle čtvrtích.



Skavenger rámy mají spodní a vrchní rámovou trubku ze speciálního materiálu Mugen, který má o 20% silnější stěny. Kromě toho je seatube několikrát odlehčená. Myslíš si, že tyto prvky jsou ve streetu důležité? Kolik kg by podle Tebe měl streetový rám vážit?

Tahle otázka mě trochu pobavila, páč já nikdy na váhu moc nebyl a když si vzpomenu jak strašně těžký věci sem vozil tak se musim pousmát. Co by na tohle odpověděli Metal jezdci? Asi stejně jako já – nemyslim si že pokud rám váží o 200g míň tak je to podstatnej rozdíl. Sem pro pevnej a těžší rám, než pro supr slitiny a vychytávky který mi něco ušetřej ale na druhou stranu se nemůžu spolehnout že mi nepraskne. Kdo honí váhu, nechť se podívá na Road Fools 13 kde jezdí týpek na celo-ocelovym kole. To je pro mě styl.

 

V čem vidíš hlavní rozdíly u parkových VS streetových rámů?

Na street by měli bejt asi vyšší a do parku nižší ne? Já fakt nevim, měl sem několik rámů a na všech se mi jezdilo dobře. Každej má jiný předpoklady a každýmu se jezdí dobře na něčem jinym. Podle mě je jedinej rozdíl v geometrii, protože 90% procent firem dělá rámy v jedný fabrice na Taiwanu. Ať si každej jezdí na čem chce.

 

Když jsme u těchto techničtějších otázek, jakou velikost rámu pro street bys volil? Hleděl bys na velikost ridera nebo bys dal spíše na to, že jezdím street gapy =  větší rám, chci jezdit jako Bengo, beru 20.5"TT?

Momentálně je in mít větší rám, větší řidla, sedlo na rámu a plastový pegy. Já bych chtěl hlavně rám s kratší zadní stavbou protože manuály a ostatní věci na tom jdou jak po másle.

 

U Skavengeru jsou ještě dvě designové zajímavosti. Tou první je speciální laserem vypálené přemostění zadní stavby (každý model má jiné) a kovové logo na hlavové trubce. Vnímáš tyto detaily jako něco, co Ti udělá radost nebo jsou to zbytečnosti navíc?

Kovové logo a spešl přemostění sem poprvé viděl u S&M – Stricker rám (zdravim Davlose!) a líbilo se mi. Je jasný že tyhle věci tin a rychlosti nepřidaj, zato sou to takový hezký vychytávky. Mě osobně se tyhle věci líbej.



Teamovým riderem Skavengeru je Edwin Delarosa. Co pro Tebe tento rider znamená?

Jo Edu sem potkal v Tallinu na Simple Session, prohodil s nim pár slov. Dal mi pár Animal samolepek, dali sme si pět a tim to skončilo. Je to jeden z lidí který začali jezdit bez brzd a průkopník street ježdění. Bohužel ten top svý kariéry má už dávno za sebou a jeho sekce v Animal videiích pořád řadim mezi svý nejoblíbenější. Bohužel mi nezbyl čas potkat ho v New Yorku, ale snad někdy příště.

 

A Tom White?

Tom je magor stejně jako Hooder. Z ničim se nepáře, bunny má velkej jak hovado a vůbec je to týpek. Třeba ho někdy potkám.

 

I když bych rád opak, myslím že bmx v ČR jde od 10 k 5 a postupem času degraduje.


 
Proč bys streetařům doporučil právě značku a rámy Skavenger?

Asi ze stejnýho důvodu jako bych doporučil Animal – tyhle týpci streetem žijou a snažej se dělat to nejlepší. Doufám že u toho zůstanou.

 

TBB-bike.cz X PofelBMX.cz společně připravujeme poměrně zajímavou soutěž o ještě zajímavější cenu. Myslíš si, že dokážeme touto spolupráci rozvířit streetové vody nejen zde v Česku, ale také na Slovensku? Jak vnímáš streetovou scénu a jejich zapojování se do soutěží (sami jste jich již pár na webu měli)? Jak se Ti samotný nápad a zadání soutěže líbí?

I když bych rád opak, myslím že bmx v ČR jde od 10 k 5 a postupem času degraduje. Pamatuju doby kdy bylo ny Štvanici 130 jezdců a my počítali výsledky hodinu na mobilech. Teď je výhra když přijede na závody 40-50 lidí. Kam jsme se to dostali? I když se snažíme o progres bmx, ta doba kdy u nás bylo bmx na vrcholu je nenávratně pryč. Zato Slovensko, to sou Čechy před šesti rokama. Tam se to rozjíždí – shopy, weby, různý crew dávaj dohromady videa a fotky a je supr vidět ten vývoj. Poprvé měli svůj vlastní bmx pohár kterej zorganizovalo pár lidí. Žádná asociace, žádný příspěvky..prostě to udělali protože chtěli. Bohužel bmx u nás je pořád trochu zákulisní boj a dokavaď nepřijde někdo, kdo bude mít autoritu a koho budou všichni respektovat, tak se nic nestane.  Pevně doufám že se situace zlepší. A naše soutěž bude určitě zajímavá i pro všechny streetaře kteří nezabíjejí zábradlí ze 30 nebo neumějí bůhvíjak těžké sérky..máte se na co těšit!

 

Děkovačka?

Chci poděkovat svojí ženě za to že jsem jí potkal a za to že mě má ráda i přesto jakej sem magor. Dál učitě Káje z Nike za podporu a za odpolední pokecy, Davlosovi a pražský partě za supr časy který se nevrátěj, Pofel jezdcům, kámošům, který se snažej Pofelu pomáhat – Jonáš, Whiler, Lukáš, Šárka. Dál všem lidem který sem poznal a kterejch si vážim i když to nedávám najevo. A taky dík TBB za tenhle rozhovor.

 

Související články: interview mrawenec skavenger


Zpět
 
 
 
Provozováno naProvozováno na systému NetShops
Cookies Cookies
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků (schránka), působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu, komunikaci přes náš chat a také měření výkonu našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookie
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám.