Každý to známe, mít něco novýho na kole většinou znamená, že se jezdí zase o kus líp. Někdy je to třeba jen v hlavě, ale někdy je to realita. Po delší době mám pocit, že mám kolo na kterým se mi jezdí fakt dobře, tak se o to s váma s radostí podělím. Fotky vznikly den po premieře videa FTS v TBB-BIKE, kdy jsem ráno kolo našel celý politý pivkem, hehe. Za fotky díky Filipovi!!
Foto: Filip Valachovič
Nechci to moc protahovat, ale zároveň bych rád zkusil předat něco málo, co třeba někomu pomůže při výběru komponentů.
No, pracovat v BMX shopu může mít i svoje stinný stránky, a když jsem půl roku chodil kolem rámu Federal Bruno V2, nezvládl jsem to a chtěl ho mít na kole. Tak jsem ho měl... Rám je to fakt krásnej a Brunovo ježdění je technický, ale rám má spíš tradiční geometrii, a dost se hodí i na všestranný a rychlejší ježdění. To jsem věděl předem a tam se rám vážně hodil, ale teď se jak jednou Řasa správně řekl "spíš všichni jen tak někde plácáme na streetku" a já chytal nervy. Rám jsem jezdil skoro rok a... cítil jsem, že to prostě není ono.
Výběr rámu není vůbec snadnou záležitostí a koneckonců, člověk si zvykne na všechno. Kdo ale jezdí delší čas a něco vystřídal, dá mi za pravdu, že měl kola na kterých se mu jezdilo líp, i kola na kterých se tak nějak necítil. Jde o to vybrat si to nejlepší pro svoje ježdění, neobejde se to bez zkoušení a já jsem rád už jen za to, že změny poznám, vidím, cítim... ani zdaleka nevím.
Jak už jsem zmínil v úvodu, teď mám kolo na kterým se cítím vážně dobře. Teda až na to, že se mi rozpadají kola a na nový nemám, heh.
Kratší rám. Vrátil jsem se teda k rámu Perrin, který už jsem dřív vozil. Za tu dobu přišla verze ICS s menší proměnou a to k lepšímu! Nechalo by se říct, že jde o jeden z mnoha moderních streetových rámů s krátkou zadní stavbou. Vyniká ale IC můstkem zadní stavby, mnoha detaily jak je u Federalu zvykem a co se geometrie týká, hodně mě těší nižší střed 11.6".
Kratší kliky. U rámů s kratší zadní stavbou už skoro nutnost, nebo minimálně velký plus co se komfortu týká. Noha na pegu nic moc. Všichni máme tak trochu vykroucenou páteř z postoje na kole a kratší kliky aspoň u mě zase bodujou. Negativ si nevšímám, zaznamenal jsem ještě jednu výhodu a to jsou dopady. Instinktivně člověk dopadá snožmo a centimetry v postoji na kole jdou znát. Někdo zase říkal, že se líp dělají točky...
Delší pegy. Nebál jsem se toho a vzal nejdelší pegy na trhu - Éclat Venom 4.8". Ne, nepřijde mi to moc dlouhý, přijde mi to super a dodává to jistotu v mnoha situacích. Éclat používá na obaly pegů, hubguardů a třeba i guardů převodníků směs nylonu a sklolaminátu. A právě životnost si tady všichni chválí.
Low Pressure pláště, celkem diskutovaný téma. "Běžný" pláště s pevnou konstrukcí čím dál častěji nahrazuje nová generace plášťů "low pressure". Ty nejen že mají omezení tlaku někde za hranicí 60psi, ale mají taky trochu jiný vlastnosti a rozhodně nejsou pro každýho. Sám zatim nevím, jestli to je pro mě to pravý. Jsou měkčí, pomalejší a patří sem pláště jako Shadow Strada, Federal Command, Subrosa Serpent, nebo třeba nové Éclat Decoder 80. K tomu jsem nevím jak chytl zlozvyk jezdit tak měkká kola, že to nikdo nechápe (často třeba 30psi) a jen čekám, kdy mě to konečně přejde. Jako všechno i tohle má svoje klady a zápory.
Už konec nudný přednášky, snad to někomu něco přineslo.
Rám: Federal Perrin ICS 20.75"
Vidlice: Federal Assault 22mm
Představec: Federal Love TL
Hl. Složení: Animal
Řidítka: BSD Grime 9.5"
Gripy: Cult AK
Sedlo: Merrit SL1
Sedlovka: Animal Wedge
Kliky: Federal Vice V2 165mm
Pedály: Animal Rat trap
Střed: Federal 24mm
Převodník: Merritt Pentaguard 25t
Řetěz: Shadow Interlock V2
Pegy: Éclat Venom 4.8" Janucci
Pláště: Shadow Strada LP
Přední náboj: Stranger
Přední ráfek: Federal Motion
Zadní náboj: Animal Javelin + GSport Uniguard
Zadní ráfek: GSport Ribcage