MATES SEDLÁK NA FARM JAMU 2018!!Napsal Šimon Čechura | 15.03.2018

Pokud sledujete českou BMX scénu, nemohlo Vám uniknout, že se riders často vydávají za životem, ježděním a zkušenostmi k protinožcům na Nový Zéland. V minulosti to byli třeba Kubové Najman a Kriško, později Tomáš Carda a i v současnosti máme na NZ reprezentanty. Už je to nějaký rok, co se vydala na zkušenou dvojka Kuba Vodička a Mates Sedlák. Oba žijící v Brně a lidi spříznění s TBB-BIKE.

Zatímco lidi přijíždí a odjíždí, Mates Sedlák zdá se splynul s bytím na NZ a tak si teď znovu užívá léta, zatímco my máme zimu a díky práci se mu podařilo zůstat na NZ už slušných pár let. Schválně se Matese zeptáme i na to, jestli mu ČR chybí a jak to má. Opravdový důvod dnešního článku ale asi poznáte z nadpisu. Jooo!! Mates Sedlák dostal příležitost zúčastnit se Farm Jamu, troufám si říct jedné z nejzásadnějších BMX událostí na jižní polokouli.

Zdarec, protože jsme tu neměli žádný příspěvky o tom, jak šel Mates do světa, přibliž nám to prosim.

No tak první impulsy k odjezdu na Zéland jsem dostával od Cardiče. Každá jeho storka o super jednoduchým životě v krásné přírodě zněla tak úžasně! Vím že I Kuba Vodička, kterej v té době pracoval v TBB-BIKE moc rád poslouchal jak Cardič surfoval, jak objíždel skateparky a užíval si zélandských krás. Přemýšlel jsem o tom tak často a sledoval různý videa, že jsem jednoho dne došel za Kubem a říkám, hele jedem na Zéland! Jakmile budou víza žádáme o ně! Věděl jsem, že Kuba bude pro, protože my dva byli vždy pro každou špatnost. Navíc jsem strávil 7 let svýho života ve smradlavý fabrice, kde sem to začal nenávidět a opravdu jsme chtěl od základu změnit svůj život!

Byl jsem o tom tak přesvědčen že pojedu, že jsem to říkal každýmu a když se to dozvěděl Petr Satan Mihalik, hned mi psal, že je to odjakživa jeho sen, že chce jet s náma a že se přidá i Tom Kašpar, což by byla brutální kombinace dirtovejch magorů! V den D jsme ještě skajpovali, dávali si ruma pro štěstí a v 22:00 se kvóta otevřela a my šli na to! Po asi hodině padání Zélandskýho serveru a koukání jen na bílou obrazovku jsme se tam nečekaně proklikali až na Kašeho, kterej to bohužel nedal.. Super! Víza v kapse tak teď už jen řešit kdy poletíme!
Kluci to nechali na mě tak sem to začal plánovat sám a kluky už jen informoval o mých představách. Když bylo všechno zařízeno a zaplaceno stačilo už jen čekat a našetřit co nejvíc peněz. Než jsme ale odletěli, stalo se pár nečekaných změn. Ta největší byla, že si Kuba našel holku. A mě už bylo jasný jak to dopadne a taky to tak dopadlo. Kuba za mnou jeden krásný den došel a říká "Kamo musím ti něco říct" a já hned na něj "nejedeš že?" Já to Kubovi přál, takže sem ani nemohl bejt naštvanej nebo tak a hlavně sem byl v klidu, že pojede alespoň Satan.

Odlet byl naplánovanej na 17. říjen, takže sem prodal úplně všechno co jsem kdy vlastnil od televize, nábytku až po auto a s čistým štítem nastoupil do letadla směr Bangkok. V Bangkoku jsme strávili 8 ultrašílených dní kdy jsme jen chlastali, jezdili tuktukama po chrámech a občas šredili Bangkokský štrýty na kolech. Bangkok byl pro mě top zážitek a i když je to tam fakt hnusný a smradlavý, kde ráno můžete vidět pouliční boje švábů s krysama a kočkama? Určitě bych se sem chtěl jednou vrátit a nejlíp zase se Satanem haha! Po cestě z Bangkoku jsme měli ještě pár přestupů a pak vysněný Zéland! Yes!
Ten pocit, že už nemusíme vlézt do letadla je prostě k nezaplacení! Po pár perných měsících cestování a práce jsme se usadili v Queenstownu, kde jsme si to sakra užívali! Dva měsíce jsme jezdili skoro každej den, opíjeli se levným vínem a chodili na party ve městě, jó to nás bavilo! Jelikož měl ale Sáťa nějaký plány a závazky doma v Praze, tak se jeho čas rychle blížil ke konci. Čirou náhodou byl zrovna na cestě na Zéland Kuba Vodička a Okiš takže jsme to pěkně spojili a týden před Stanovym odletem dali super trip po jižním ostrově s cílem v Christchurch, odkud Satan letěl zpět domů… To byla hodně smutná chvíle a i slza ukápla! Peťan sedl na letadlo, Kuba s Tomem pokračovali v cestování a já byl poprvé úplně sám na NZ, vracel jsem se 500km zpět do Queenstownu začít úplně nový život!

Nebylo to vůbec lehký. Neuměl jsem vůbec anglicky a Čechy jsem okolo sebe taky neměl žádný. Svět patří těm co se neposerou a já se neposral! Našel jsem si kamarády, naučil se trochu anglicky a už to šlo samo! Zhruba za rok přiletěl na Zéland i Jan Junior Pečeňa aka Lumča, kterej dostal víza na Zéland rok po nás. Kuba ho vyzvedl v Aucklandu na letišti, hned ho zaškolil jak to tady chodí a začali spolu bydlet a makat.. Poprvé jsme se všichni potkali, když jsem letěl do Aucklandu na koncert kapely Slipknot! Bože to bylo tak super se po takové době zase potkat s kámošema! Stará Brněnská crew zase pohromadě a ještě k tomu na brutálním koncertě jak hovado! Užili jsme koncert, popili jak za starejch dobrejch a druhej den dali pohodu u oceánu. Pak jsem letěl zase zpět do Queenstownu. Kluci ještě nějak makali a cestovali, ale pomalu ale jistě směřovali směr Queenstown za mnou, že dáme společný vánoce a silvestra.
Bohužel si Kuba hned druhej den zlomil koleno při stoosmičce v místním skateparku. Velkej pešek. Po svátcích se Kuba rozhodl, že se vrátí na severní ostrov, protože pracovat v Queenstownu s kolenem jako balón by bylo prostě nemožný. Juncek se rozhodl zůstat v Queenu a strávit zbytek léta se mnou. Bydlet s Junckem byla docela pohodička, občas jsme jezdili na kole, občas hráli kulec v hospodě a občas jen felili u seriálů.

Když nadešel I Junckův čas, domluvili jsme se, že do ČR poletíme spolu. On domů a já jen na dovču a hlavně navštívit moji sestřičku, které se narodil krásnej klučina a na svatbu Calwiho!
Být po roce a půl zase v ČR bylo fakt super, ikdyž to bylo jen na týden! Čas se krátil a odlet zpět na NZ se neuvěřitelně blížil. V plánu byla ještě poslední party v Praze s člověkem se kterým to všechno začalo! Se Satanem! Bylo to klasicky víc než legendární! Přijel jsem k němu a půl hodiny na to už jsme byli na cestě na koncert System of a down! Další den jsme dali Pražský památky, což bylo taky super a večer měl Sáťa pro mě překvápko ve formě všech pražských kámošů, grilování a promítání fotek a videí z našeho cestování!

Po šílený noci následovalo rychlý balení věcí a odjezd na letiště, kam mě hodil Kaše (díky moc Kaše) a tam jsem poprvé potkal moji instagramovou kámošku Terku. Loučení s kamarády bylo klasicky těžký a moc se mi nechtělo, ale na plánu byla Čína a velká čínská zeď s novou parťačkou. Po prvním úžasným dni v Číně bylo už víc než jasný, že u kamarádství to nezůstane a že je tam něco víc. Bylo mi to vlastně jasný už v Praze na letišti. Taková ta láska na první pohled. Po Číně byla na plánu Malajsie, Sydney a pak zpět na Zéland. Teď jsem už skoro víc než osm měsíců šťastně zaláskovanej s Terkou a dva a půl roku na Novým Zélandu. A takhle si tady žiju svůj sen.

Jak se ti podařilo zůstat na NZ tak dlouho? A chybí ti někdy ČR?

Všechno začalo cestováním se Satanem. Ani jednomu z nás se nedařilo sehnat práci, tak jsem se rozhodl zkusit štěstí přes agenturu. Druhej job, kterej jsem dostal, byl pro pohodovýho Kiwáka, kterej mě nabral s dodávkou a rovnou odvezl na stavbu. Čirou náhodou byl ten Kiwák majitelem dvou firem v Queenstownu. Už po prvním dni se mu moje zručnost zamlouvala a tak mi nabídnul práci na dalších x dní. Několik týdnů nato se Satan vracel domů, tak jsem oznámil, že končím, protože kámoše vezu na letiště do Christchurch a že tam nejspíš zůstanu kvůli práci. Na to mi ale šéf řekl: “Když se vrátíš do Queenu, dam ti full-time job”. To pro mě byla samozřejmě jasná volba.
Tři měsíce před vypršením víz se mě zeptal, co mam v plánu, jestli se vracím atd. “Já bych rád zůstal” říkám a to byl pro šéfa zřejmě impulz, usmál se a řekl, že i on by byl rád a že mi pomůže. Takže jsem začal shánět všechny dokumenty k tomu, abych mohl žádat o Work Visa. Problém je ten, že imigrační každej půlrok mění pravidla, což znamená, že dostat víza je každej rok těžší a těžší. To šéfík samozřejmě ví a tak mi řekl o možnosti udělat si zélandskou kvalifikaci a tím dostat víza na tři roky a pak i snadněji získat rezidenci. Boj o víza s imigračním vyhrávám už dva roky, tak snad to tak bude i dál… :-)

Kdyby mi ČR tak moc chyběla, tak bych asi nebyl na druhé straně světa haha, ale samozřejmě mi chybí kamarádi, rodina a občas i můj starej život. To ale málo kdy, tady si žiju svůj sen a neměnil bych.

Jak už jsem nakousl, dostal jsi příležitost se zúčastnit Farm Jamu. Přibliž čtenářům o jakou akci jde, kdo tam jezdí a co pro tebe tahle akce znamená.

No, myslim, že neni moc potřeba přibližovat, co je Farm Jam, většina o něm už slyšela. Každopádně, kdo neví, jedná se o jednu z největších BMX, MTB a FMX akcí na světě. Začátek bývá už v pátek, kdy se na jednom z těch zelenejch kopců rozeřvou motory a borci tam začnou rozjíždět nesmyslnej free-ride, zatímco kousek dál za plotem běhaj ovce a krávy. Večer se všichni sejdem v kempu, kde dáme pár pivek a hltů slivovice na lepší spaní.
V sobotu ráno už všichni spěchají na kopec, kde se začínají odkrývat a opravovat skoky po dešti.  První show je freestyle motocross, kterej začíná okolo jedný.
Lidi se pohodově vyvalí s chlaďákem plným piv do trávy, kde na kopci pozorujou FMX a mezitím se my rideři staráme o skoky, aby byly v nejlepším šejpu
a ready na show. Po FMX je téměř hodinová pauza, kdy maj lidi čas se občerstvit, přesunout se o kus níž ke skokům a zabrat ty nejlepší fleky. Show startujou MTB, kterých tam neni tolik. Pak pokračujou BMX, který jsou rozdělěný na PRO a BRO. PROčka jsou většinou co helma, to značka energeťáku a BROčka feláci z okolí, co pomáhali na skocích a pár ne tak slavnejch střelců z Austrálie. Jako BROčka se jezdí dlouhý vlaky a jen málokdy jsou vidět velký triky. U PROček nemá smysl cokoli dodávat, to ostatně můžete vidět na ofiko videu.

A jak jsi se teda dostal k tomu, že jsi mohl stát na rozjezdu vedle Huckera, nebo Coreyho Bohana?

Na první FARM JAM jsem se podíval v roce 2015 se Sáťou. Dorazili jsme v pátek, šli pokouknout na skoky a když jsme zjistili, že si můžem zajezdit i my, okamžitě jsme běželi do auta složit kola a proletět se, protože pak už by nebyla příležitost. Třičtvrtě roku nato jsem se na Frew farm podíval znovu s lokálama z Gorge Road, kteří tam jeli na víkend digovat a jezdit. Dá se říct, že tohle byla moje vstupenka na FARM JAM 2018, protože házení lopatou si Brett Frew (BMXák a majitel farmy) váží nejvíc. A vlastně i to, že jsem nelenil celou zimu a makal na skocích s lokálama na Gorge Road v Queenstownu.
Celou akci si zkrátka nejde neužít, parádní ježdění se super lidma, velký nesmyslný triky, klasicky nejlepší afterparty a tradiční chlastačka slivovice s Huckerem a ostatníma hovadama!
Po skončení samotnýho FARM JAMU se všichni přesouvají do kempu, kde se každej připravuje na obrovskou afterparty v totálně šíleným zvířecím duchu. Všichni tančí a skáčou do rytmu hudby, která jede z Redbull trucku. Celá tahle divočina se odehrává kolem devítimetrovýho ohně poskládanýho z ohromnejch kmenů, což byste se ale nikde nedozvěděli, protože téměř všude na jižním ostrově je přísnej total fire ban (zákaz rozdělávání ohňů) a smrdělo by to hooodně velkým průserem, kdyby se to dozvěděl místní council.

Tak takhle se to dělá!! Velkej výřev Matesovi, za jeho odvahu a za to jak se mu daří plnit si svoje sny!! Díky za video, fotky a vůbec za všechno!! Zdraví celá TBB parta!! Jen tak dál!!!

Kromě oficiálního videa, si dejte rozhodně i Matesův sestřih!!

Související články: dirt mates sedlák trails trip video

Zpět

Provozováno naProvozováno na systému NetShops
Cookies Cookies
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků (schránka), působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu, komunikaci přes náš chat a také měření výkonu našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookie
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám.