Zadní náboj byl z mého pohledu v minulosti jedním z nejproblematičtějších komponentů. Nyní - vzhledem k vychytanějším systémům a preciznějšímu zpracování, v kombinaci s vyvarováním se používání laciných principů jako jsou kuličková ložiska, či nekvalitních materiálů - už k problémům tak často nedochází. Samotné kazetové náboje, přišly pak jako následovníci nábojů využívajících šroubovací volnoběžku na tělo náboje. Co vedlo k této inovaci, byl důraz na zmenšení převodníku jakožto překážejícího při ježdění. Namísto šroubovací volnoběžky se díky přenesení tohoto mechanismu do těla náboje, podařilo snížit počet zubů až na osm. Tento počet je limitován průměrem osy a to za použití velice drobných ložisek. Z původních převodů 44T/16T, či v lepším případě 36T/13T, to umožnilo používání až nesmyslně malých převodníků při zachování obdobného převodu. Ten pak závisí na poměru šlápnutí vůči otočení kola, případně - v oblasti cyklistiky navíc, velikosti kol. Dnešní převody na BMX kolech tak bývají zpravidla 25-28T/9T, či kombinace zajišťující obdobný převodový standard(=~2,7 až 3,3).
Stejně jako u nábojů předních, došlo i u zadních k využívání Female osy. Nejprve se častěji používala kombinace 14mm vnitřní osy s 10mm šrouby, ta se však ne každému osvědčila pro grindování. Narozdíl od pegů předních je na ty zadní totiž obvykle kladeno více váhy při grindování. Později, i v souvislosti s vývojem ježdění směrem k častějšímu používání pegů, se tak výrobci začali uchylovat po vzoru nezničitelného G-sport Ratchet náboje, ke kombinaci 17mm vnitřní osy a 14mm šroubů. Tato kombinace sice vyžaduje mohutnější tělo, za to bych ale tyto náboje označil jako válku přežijící.
V poslední době se stává téměř standardem systém SDS - Switch drive system, který umožňuje přehození řetězu z běžné pravé strany - na stranu levou. Využívání LHD nábojů je běžné, strana však byla u kazet vždy fixní. Výhodou je nyní tak možnost přehodit si řetěz na stranu na které Vám třeba i momentálně, nebude zavazet. To se hodí pro začínající jezdce, kdy si už i na některých kompletních kolech může jezdec přehodit řetěz na svou negrindovací stranu. Další uplatnění vidím například při prodeji náboje, nový majitel nemusí mít starosti. V trochu výjimečnějším případě to lze využít třeba i při učení se switch triků, u kterých převodník může zavazet (switch footed crank-arm, opposite crooked grind apod.).