JAK ZVÝŠIT SLEDOVANOST BMX EDITU NEBO VIDEANapsal Jakub Skupin | 15.11.2011

Na první pohled by se mohlo zdát, že tento článek nemá s BMX nic společného, myslím si však opak. Chtěl jsem se s Vámi podělit o informace týkající se popisů BMX editů a videí, které jsem za poslední dobu nashromáždil. Stále se totiž objevují edity s nadpisem Untitled, což rozhodně nepomáhá celkovému rozvoji Freestyle BMX u nás. Navíc se Vám tyto informace budou hodit k připravované video-soutěži.

Chtěl bych však předem poprosit všechny IT ridery, kteří se daným tématem zabývají (učí ve škole), ať se zapojí do diskuze a doplní, co bude chybět. Jistě nás to všechny společně zase posune o kus dále.

 

Pokaždé, když nám dorazí e-mail, kde stojí věta: natočil sem nový edit, díky za zveřejnění a po kliku na link se mi zobrazí edit s názvem Untitled, zhrozím se. Ptám se sám sebe, proč tomu tak je. Co mám s tím videem dále dělat? Nevím vůbec nic o jezdci, nevím nic o editu, nevím ani kde je ten super spot, na kterém jezdí (o tom, že nevím ani za koho případně jezdí je už v tuto chvíli asi úplně jedno).


Nechtěl jsem to nechat tak, navíc některá videa se nám s Alexem moc líbila, vyhradili jsme si proto nějaký čas a pídili se dále. Říkáme si, že pokud investujete trochu více času do popisku a přípravy svého editu, nemusí časem zmizet v historii (a to v dnešní záplavě novinek je během týdne), ale půjde dohledat. Navíc může předat spoustu zajímavých informací nejen o jezdci (a tím mu pomoci se zviditelnit), ale i všem jezdcům v České republice.


I. JAK NATÁČET & TECHNIKA NATÁČENÍ - ZRCADLOVKOU.CZ


Začali jsme proto hezky od úplného začátku a to prvním článkem NOVY WEB PRO FILMARE - ZRCADLOVKOU.CZ. V tomto článku se dočtete o prvním českém komplexnějším portálu, který Vás krok po kroku navede, jak natáčet na digitální fotoaparát. Za sebe ještě doporučuji Vimeo Video School. Zde najdete zajímavá videa, jak vlastně s celou technikou lze pracovat. Schválně se podívejte, co dokážete s takový obyčejným stativem za kouzla.

 

II. POPIS VIDEA - SEO


Dnes se zaměříme na druhou část a to je popis videa. Popis videa je důležitý z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Pokud použijete dostatek správně umístěných klíčových slov, která vystihují Vaše video a která zároveň budou lidé vyhledávat, pak zvýšíte pravděpodobnost nalezení Vašeho videa a tím i zvýšíte jeho sledovanost. 


1. NAHRÁNI NA VIMEO A YOUTUBE

Vimeo a Youtube jsou dva nejdůležitější video hostingové kanály, kam po registraci můžete snadno uploadovat své video. Zde je zásada, že pokud se někam registruji, udávám platný e-mail a heslo si uložím kamkoliv, kde jej i za rok dokážu dohledat. Youtube je nejpopulárnější pro standartní uživatele o čemž vypovídá fakt, že za každou jednu minutu se po celém světe nahraje na Youtube kolem 35 hodin videa. V BMX sféře se spíše používá Vimeo, jehož rozhraní vypadá o něco lépe a snáz se pracuje s jeho embed kódem.

Pokud je Vaším cílem zvýšit sledovanost videa, pak je vhodné jej nahrát na obě místa. Tím přirozeně získáte větší prostor i šanci, aby na Vaše video diváci narazili.

Pokud Vás zajímají i další rozdíly mezi Youtube a Vimeo, doporučujeme skvělý článek na webu zrcadlovkou.cz - Srovnání: YouTube vs. Vimeo

 

 

2. DEJTE VIDEU TREFNÝ NÁZEV 

Tento bod má hned dvě roviny. Prvním důvodem, proč se zamyslet nad vhodným názvem je obsah klíčových slov. Například, pokud budeme chtít hledat video od Michala Šmelka, pravděpodobně zadáme do vyhledávacího políčka klíčové slova Michal Šmelko. Pokud bychom však nazvali video Michal Olmik Edit, pak pravděpodobně nikdy Michalovic edity nenajdeme. Když však video nazveme TBB-BIKE.CZ: Michal Šmelko BMX Edit, je zde najednou mnohem větší pravděpodobnost vyhledání na klíčové slova TBB-bike.cz (Michal je team jezdcem), Michal Šmelko a BMX edit. Nebo jakékoliv další možné kombinace těchto slov. Druhým důvodem neméně důležitým je, zda je název chytlavý a zaujme diváky ke kliknutí.

VIMEO: Název nastavíte po kliku na ozubené kolečko v pravém horním rohu Settings, po kterém se Vám otevře menu Basic Info. Název vyplníte v kolonce Title.

Na které video s větší pravděpodobností kliknete?

 

3. POPIS VIDEA

Popis videa je stejně důležitý jako název videa. Měl by opět obsahovat klíčová slova, na která vyhledávač dosáhne. Může diváky nalákat k puštění videa, může diváky informovat o jezdci, lokalitě, případně o novém produktu ve videu atd.. Na rozdíl od názvu, který je stručný, popis videa může obsahovat několik odstavců. Čím více zpřesňujících dat uvedete, tím se zvýší pravděpodobnost možnosti dohledání. Pokud jsi jezdec a nemáš svůj web nebo blog, pak uveď informace o sobě - ve kterém parku trénuješ, tvůj věk, klidně i odkaz na Facebook či nově Google+. Tím budujete povědomí o sobě nebo značce, za kterou jezdíte. Doporučuje se také uvést kdo video stříhal, natáčel a jaký song ve videu hraje.

VIMEO: Popis nastavíte po kliku na ozubené kolečko v pravém horním rohu Settings, po kterém se Vám otevře menu Basic Info. Popis vyplníte v kolonce Description. Pokud chcete v popisu linkovat na Váš web nebo facebooku, url odkaz musí být v kompletním znění (např.: https://www.tbb-bike.cz).

 

4. TAGY = ŠTÍTKY

Nadpis a popis videa slouží nejen vyhledávačům, ale hlavně divákům. Tagy, česky se jim říká štítky, slouží pouze vyhledávačům a měli by zpřesňovat a napomáhat vyhledávání. Jsou takovým rychlejším filtrem, kdy po kliku na štítek Michal Šmelko se Vám jak na webu TBB-Bike.cz, tak přímo na Vimeo ukáže vše, co s Michalem souvisí. Pokud tedy ke svému videu, kde jste si ulítli na barspinu, přidáte tag/štítek barspin, pak je velká pravděpodobnost, že Vaše video uvidí i stejně zatížený rider na barspiny, jako jste Vy. 

VIMEO: Tagy nastavíte po kliku na ozubené kolečko v pravém horním rohu Settings, po kterém se Vám otevře menu Basic Info. Tagy vyplníte v kolonce Tags - jednotlivé tagy přidáte vždy po kliku na modré políčko add. 

Tip od Ride Bmx: nerozdělujte jména čárkou. Nikdo nechce procházet 2.500 videí označených Nathan, když hledá pouze 25 videí speciálně označená jako Nathan Williams.

 

Takto vypadá tabulka po vyplnění bike checku u Dušana Antalíka.

 

5. NAHRÁNÍ ÚVODNÍHO NÁHLEDU

Velký a často opomíjený svízel videí na internetu. Pokud chcete, aby Vaše video vypadalo profesionálně a zároveň dodalo divákům chuť video shlédnout, měli byste vytvořit vlastní úvodní miniaturu svého videa. Toto nabízí bohužel pouze Vimeo a to v sekci Settings - Thumbnail (zde můžete zkusit náhodu a vybrat si náhled z videa) - Upload your own thumbnail. Mohli jste si všimnout například u The Shadow Conspiracy, výsledkem je jejich logo na všech světových webech při vydání každého nového (kvalitního) editu.

Tuto možnost bohužel nenabízí Youtube. Nabídne Vám pouze možnost výběru ze tří náhledů přímo z videa.

 

Na který z náhledů se Vám chce v první moment více kliknout?

 

6. ZVEŘEJNĚNÍ NA VAŠEM WEBU


Pokud jste firma nebo profesionální rider a máte vlastní web, pak by zde měla být rozhodně umístěna všechna Vaše videa. Měli by mít nejlépe svou vlastní sekci označenou jako videa. Pokud ne, pak by měla jít snadno dohledat pomocí vyhledávání či štítků. A opět: správně zvolený nadpis článku pomůže vyhledávačům.


7. PUBLIKACE NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

V dnešní době je to zcela normální. Většina jezdců i firem mají své sociální profily ať už se jedná o hojně rozšířený Facebook, nově vznikající Google + nebo v CZ zatím opomíjený Twitter. Chcete-li zlepšit výsledky sledovanosti Vašeho videa, pak se musíte snažit sdílet odkaz na video i zde (opět nejlépe se SEO přívětivým textem). Ride Bmx doporučuje sdílení tohoto odkazu spíše v podvečer, kdy je větší jistota, že na facebooku bude více diváků než ve 3 ráno.

 

Děkujeme že sdílíte a komentujete.

 

8. POŠLETE ODKAZ BMX WEBŮM


Pokud jste se drželi výše uvedených bodů, pak je téměř jisté, že Vaše video zveřejní každý CZ BMX web, protože prozatím budete mezi ostatními doslova excelovat kvalitou dodaného materiálu. Stačí Vám totiž název Vašeho videa zkopírovat a vložit jej jako předmět e-mailu. Popisek videa pak stačí zkopírovat a společně s odkazem odeslat. Báječně jednoduché, že? Po dnešku se těším na samá super naseované edity.

Důležité je Vaše video šířit, díky tomu jej může shlédnout větší množství diváků. A čím více očí, tím více názorů. Pokud jste přesvědčeni o kvalitě Vašeho videa, rozhodně jej vyzkoušejte poslat také na další weby ať už je to Ride Bmx, TCU nebo Bmx Union. V České republice se kvalita jezdců denně zvedá a je škoda, že o sobě nedáváte více vědět světu. Oni si už to hezky profiltrují.

 

9. UDĚLEJTE TO DOBRÉ

Tento bod bude stále více než polovina úspěchu. Video musí mít šťávu, musí o Vás něco vypovídat, musí být prostě Vaše. Když totiž dokážete diváky zaujmout, šíří se video samo a jen tak na něj někdo nezapomene. Každopádně všechny výše zmíněné kroky nám v CZ právě chybí a měli bychom na nic pracovat.

 

ZÁVĚR


Tento článek mi dal zabrat jako málo který před ním. Vzal mi i spoustu volného času. Dělal jsem to však v přesvědčení, že to pomůže nám všem, kteří se chceme zlepšovat po všech stránkách. Myslím si, že tyto informace stále chybí a zrovna v dnešní době by už tomu tak být nemělo. Taky si nemyslím, že je správné tvrzení, že stačí, když jezdím dobře, zbytek je mi fuk. 

Chtěl bych poděkovat Járovi Moravcovi za to, že mi kdysi ukázal právě zmíněné fígle ve Vimeo. Chtěl bych poděkovat Alexovi Rovnému za to, že stále tlačí na pilu, abychom se my všichni společně (tím myslím i Vás, naše čtenáře), zlepšovali a vyvíjeli.

 

Související články: how to jakub fox skupin tvorba video


Zpět
 
 
 
Provozováno naProvozováno na systému NetShops
Cookies Cookies
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků (schránka), působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu, komunikaci přes náš chat a také měření výkonu našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookie
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám.