Martin Čapek minulý rok postavil svůj bike trochu netradičně a vybral si jako základ svojí trailsové mašiny rám Subrosa Noster, což je svojí geometrií hodně streetový rám. Když se rozhodoval, jaký rám zvolit tento rok, rozhodl se už pro čistě trailsový rám Marka Mulvilla s názvem Silva. No a jak mu jeho nový bike sedí?
Pro tento rok moje nové kolo prošlo dost velkými změny. Nasadil jsem nový rám Subrosa Silva II (Mark Mulville signature) o velikosti 21“. Vše už vypovídá o tom že se bude jednat o trailsový rám, který mi opravdu sedl. Po velice dlouhé době jsem se vrátil ke klasickému úhlu hlavovové trubky 74.5°. Kolo se stalo více klidným a hlavně stabilním. U nové Silvy přibyly i vyvrtané díry na gyro tabs, takže jem měl jasno.
Další věc co mám na tomto rámu rád je jeho nízko položený střed 11.6“, což zase vypovídá o jeho stabilitě. Např. Už nemusím řešit, že mi u supermanu ulítne kolo do boku a nebo hledat těžiště u tailwhipu. Klasikou zůstává zadní stavba o délce 13.75“. Je to zatím to nejlepší kolo jaké jsem kdy měl. Kdo zvažuje o koupě nové trailsové mašiny Subrosa Silva II, tak ať neváhá. Vřele doporučuji!
Další velkou novinkou na mém kole jsou nové 3pc kliky Shadow Killer Cranks (Trey Jones Signature) o délce 175mm s 22mm osou. Už po prvním ježdění jsem necítil, že by kliky nějak pružily. Kolo se utvrdilo v mnohem pevnější a o to mi jde především.
Nový převodník Shadow Motus o 28T se Spline drive systémem. Nemusíš složitě šroubovat převodník ke klice. Stačí jen nasunout na tisícihranou osu. Převodník je přesně tvarovaný na řetěz Shadow Interlock V2, takže o plynulý chod je nejlépe postaráno.
Změna proběhla i u sedla, které jsem vyměnil za Shadow Pivotal Mid. Jedná se o klasické sedlo ve střední velikosti s kevlarovým potahem pro lepší grip, který mi vyhovuje na seatgrab triky. Když máš mokré rukavice, tak se může stát cokoliv. Znám ze své zkušenosti.
Vidlice Subrosa Battle fork s 30mm offsetem. Nikdy jsem na kole takto krátký offset neměl a necítím nějaký velký rozdíl, protože na stabilitě kola přidává hlavová trubka rámu 74.5°
Změna proběhla u ráfku, pro tento rok jsem nasadil nové dvoustěnné ráfky Shadow Corvus, které mají 3 vnitřní komory a velmi nízký profil pro zvýšení pevnosti, takže vůbec nepruží při dopadech. Tento rok jsem vyzkoušel širší pláště Éclat Controle o šířce 2.30“. Poprvé jsem dal stejnou šířku jak na přední kolo, tak na zadní kolo a výsledek byl neskutečný. Větší stabilita a absorpce nárazů při dopadu, takže další věc jak ušetřit kloubní chrupavku.
PART LIST:
Rám: Subrosa Silva II 21“TT smoke black (Mark Mulville signature)
Vidlice: Subrosa Battle Fork 30mm offset black
Řídítka: Shadow conspiracy Local bars 8.5“ (Ben Hucke signature) chrom
Kliky: Shadow conspiracy Killer cranks 175mm (Trey Jones signature) black
Převodník: Shadow conspiracy Motus Spline Drive sprocket 28T black
Pedály: Shadow conspiracy Ravager PVC pedals
Hlavové složení: Fiend headset black
Středové složení: Subrosa Bitchin BB 22mm black
Gripy: Shadow conspiracy Chula DCR grips black
Představec: Shadow conspiracy Ravager Top Load Stem 53mm black
Páčka: Shadow conspiracy Sano Brake Lever (Drew Bezanson signature) black
Brzda: Shadow conspiracy Sano Brake (Drew Bezanson singnature) black
Bovdeny: Shadow conspiracy Linear Slick Cable black / SaltPlus Dual Cable black
Twister: SaltPlus Geo Detangler black
Řetěz: Shadow conspiracy Interlock V2 chain black
Sedlovka: Shadow conspiracy Pivotal Post black
Sedlo: Shadow conspiracy Pivotal Mid Size Seat black
Přední náboj: Shadow conspiracy Raptor Front Hub black
Zadní náboj: Shadow conspiracy BTR Cassette Hub black
Přední ráfek: Shadow Corvus Rim 36H black
Zadní ráfek: Shadow Corvus Rim 36H black
Dráty: Tbb-bike spokes black
Přední plášť: Éclat Controle Tire 2.30 black
Zadní plášť: Éclat Controle Tire 2.30 black