Zdeněk Weiter je jméno, které si asi každý dirtař spojí s Army dirt parkem v Pohořelicích u Brna. Právě v Pohořelicích se letos jelo MČR v Dirt Jumpu, za jehož organizaci stojí z velké části právě Zdenda. Jiní si možná vybaví jeho pokusy o frontflip z banku na BENJAMIN contestu v Pardubicích pár let zpět. Dnes tu máme jeho vymazlené kolo na rámu United T.R.U.
Zdeněk se asi necelý rok zpět dostal k práci v TBB, což jen podpořilo jeho lásku k 20" kolům. Po zranění kolena to zatím bohužel není na velký šaškování, ale svezení pro zábavu už s nasazenou ortézou nic nebrání. Při té příležitosti a podpořen tím, že mu každý den prochází rukama nejnovější komponenty, si poladil své kolo. A je to mnohem větší voňavka, než jsme zvyklí. Schválně kolik z Vás, má na kole komponenty vyrobené v USA? Zdeňkův rám United i drobnosti od Profile tuhle nálepku mají.
Rám: United TRU 21,25”
Vidlice: Mutiny Long Wands offset: 33mm
Řidítka: Mutiny Manroid 8,7”
Gripy: United G-SLAT
Představec: Profile Mulville PUSH TL
Sedlovka: TBB-BIKE
Sedlo: Shadow Penumbra V4 Barraco
Pedály: Merritt P1
Kliky: Primo Hollowbite + titan osa
Převodník: Renthal 30T
Řetěz: Shadow Interlock V2
Zadní náboj: Profile MINI SS
Přední náboj: Profile MINI SS
Dráty: Éclat PG
Ráfky: Odyssey Hazard
Pláště: Shadow Contender
Brzda: Flybikes Manual SPRINGHANGER
Páčka: Flybikes Manual
Zasvěceným se asi tvoje jméno spojí s Army dirt parkem v Pohořelicích, což je dovolím si říct tvůj spot. Dřív jsi ale jezdil hodně i skateparky a dělal ne zrovna základní triky. Jakou změnou prošlo tvoje kolo?
Yes, ARMY je téměř můj druhý domov hah. Letos jsme úspěšně fungovali již čtvrtý rok a pomalu už plánujeme nějaký vylepšovaní a akce na další sezónu, takže se určitě bude na co těšit. Park jsem měl nejradši, stejně jako dělání triků přes hlavu a protáčení řidítek a rámu, ale proběhlo pár větší úrazů, operací a tím pádem se pro mě hrocení stalo out. Díky tomu, že jsme vybudovali dirty, tak se mé potřeby začali měnit a skrz moje zahojené rány už jezdím jenom pro radost a snažím se ty triky nahradit stylem. Proto jsem se tento rok rozhodl odložit starý rám United Dinero, který měl zadní stavbu celkem krátkou a tím pádem pro mě lítání dirtu nebylo moc pohodlný. Díky tomu, že už pár měsíců funguju v TBB a denně brouzdím ve skladu, tak mi to nedalo a rozhodl postavi témeř nové kolo, které mělo splňovat pohodovou jízdu na hlíně. Jako první byl na řadě rám, který bude mít dlouhou zadní stavbu a bude nečím vynikat. Proto jsem vybral rám United TRU 21,25” kterých je pouze 100ks na světě a já mám radost že můžu mít jeden na kole. Vidlici jsem zvolil Mutiny LONG WANDS s offsetem 33mm. Tím pádem se kolo celkově natáhlo a veřil jsem, že to na dirt bude to co chci.
Už je to nějaký pátek, co jsi začal působit v TBB jako mechanik. Je to tak právě Zdenda, kdo Vám zaplétá kola, skládá custom komplety, nebo řeší opravy a servis. Za tu dobu už ti muselo projít rukou slušný množství komponentů. Jak to ovlivnilo tvůj vztah ke kolu?
Přesně tak, jsem vyučenej mechoš, tak mám k šroubování, opravování a mechanickým věcem dost blízko. Díky Sašovi jsem v super partě a práci kterou dělám, dělám rád a baví mě. Záporná stránka té práce je to, že mám nutkání si furt něco kupovat a skládat, třeba kolo. Každopádně je super se na všechny ty komponenty podívat, osahat si je a srovnat je s jinýma, myslím že zrovna tobě Šimone to nemusím říkat, hehe. Vztah ke kolu se věkem i situací mění a já myslím, že za celou dobu co jezdím se teď na tom kole cítím nejlíp.
Co není moc s kým řešit, je brždění. Koukám, že máš na kole set z dílny Flybikes. Jak páčka, tak čelisti vypadají moc dobře, podle čeho jsi se při výběru rozhodoval? A co je základem funkční brzdy?
Aktuálně se řadím mezi brakeless jezdce, protože chci trošku víc mobilizovat svoje tělo a trošku se s tím kolem ještě sehrát. Původně jsem chtěl brzdu Shadow, ale náhodou jsem narazil na brzdu Fly a zaujal mě systém springhanger. U věčiny ostatních brzd ti čelisti napíná pružinka, která je v sedle u čepu čelisti. U brzdy Fly ti čelisti napíná také pružinka, která ale zároveň funguje i jako “lanko”. Tudíž mě to přišlo jako zajímavá věc a šel jsem po tom. Co je super, tak že ta brzda je při stisknutí mnohem pevnější a tolik nepruží. Samozřejmě, že základ funkční brzdy je aby špalky dosedali na ráfek celou plochou, mít správně napnuté čelisti, namazané lanko v bowdenu a čistý ráfek. To je si myslím takový základ.
Na závěr nám vypíchni pár komponentů, kterých si na svém kole nejvíc vážíš a proč. Díky za bike check!!
Tak nejvíc si asi vážím stále svoje náby od Profilu. Prostě mě baví funkční a pěkný věci a to si myslím, že Profile splňuje na 110%. Náboje mají pět let, jezdili v kalužích, blatě, prachu no prostě všude a jediné co jsem měnil tak byly pružinky, které napínají praporky. Jinak ložiska, šrouby matky atd. jsou původní. Dál je super rám a vidlice, který z kola dělají limuzínu na hlínu. Jednoduše si vážím celý kolo a veškeré komponenty, protože bych si na kolo nedal něco co mě nesedí nebo nefunguje jak chci haha. Kolo je na hlíně fakt super, vede jak má a zas z toho ježdení mám lepší pocit. Kolo je ale super i v parku. Přes zimu působíme v hale u Ivančic na Skřípáku a kolo je zabavný aji v tom parku. Takže výběr fakt super!!
Taky díky za bike check a zdravím všechny!