Na přelomu tohoto desetiletí, docházelo ve Fitbikeco. - brandu spadajícímu pod S&M, ke značnému pnutí. Právě Fitbikeco. byla v té době trendy udávající společností. Na výsluní Fit dotáhl Robbie Morales, muž který se staral o marketing. Důvodem ke slávě Fitbikeco. byl asi nejnabytější team v historii bmx. Jezdci různých stylů, od legend po perspektivní mladé ridery, byli ve Fit právě na popud brand managera - Robbieho.
Odchod Robbieho Moralese z Fit-u byl vcelku šokující. Fit byl totiž vnímán téměř jako jeho počin. Když pak přišly zprávy o odchodu velkých jmen z teamu, dalo se vytušit že přijde Robbie s něčím novým. Dál už šlo jen o to, zda se tento nový projekt setká s podobným úspěchem. Dnes už víme, že ano.
Robbie uvítal šanci dělat něco v co věří a byl odhodlaný dělat to trochu jinak, ostřeji. Z předchozích zkušeností věděl, že základem je silné promo. S arzenálem jezdců kteří se k němu ihned připojili, jako je Hawk, Dehart, Dakota a další, neměl s prodáním své značky problém. Na budování tváře značky má velký podíl také Adam Roye, který stojí mimo vizuální podoby i za názvem. CultBMX pak přišel s první várkou komponentů, přičemž vše bylo USA made. Za udržení výroby v USA Robbie bojoval, nebylo to však snadné. Nejenže nebylo snadné udržet výrobky konkurenceschopné, problémem byli i dodavatelé, kteří vzhledem k úspěchu Cultu vyráběli více pro Robbieho, než pro sebe(komponenty v USA se vyráběly u “konkurence”). Výroba se tak přesunula na Tchaj-wan, s tím že pro srdcaře byly v nabídce US made rámy.
Vzhledem k Robbieho zkušenostem Cult nezahálel a za svou krátkou historii si již připsal tři Full-lenght DVD videa. První s názvem Let`em Talk, ukázalo tvář značky a zapsalo se určitě nemálo lidem do paměti. Druhé - Talk is cheap, bylo již opravdovým klenotem, v kterém se Dakota Roche hodně realizoval a se svým tří songovým partem to neskutečně zabil. Party všech jezdců tu ale stojí za to a neopomenul bych Alexe Kennedyho. Jeho part, krom nominace na Nora-cup ovlivnil významně BMX směrem, kterým se ubírá dnes - Freecoaster magic. Třetí video je pak kompletně v režii AM teamu. Navzdory tomu jde o luxusní kousek s názvem Small Talk, který si v ničem nezadá s ostatními Full-lenght videy.
Dle slov Robbieho Moralese, prioritou Cult není inovovat a překvapovat svými produkty. Je spokojený se svou stávající nabídkou a změny jsou tak spíše kosmetické. Namísto toho se zaměřuje na podporu značky i scény skrze team a marketing. Nedávno otevřel Cult Clubhouse, kterým chce docílit možnosti, mít kontrolu nad prostředím a zážitkem z nákupu každého jednotlivého zákazníka. Srdcař.
Určitě se najdou lidé, kterým na Robbiem něco nesedí. Vzhledem k jeho schopnostem v oblasti marketingu a bussinesu ho lze asi snadno podezírat. Jedním z v jistém smyslu velkých počinů jež si Cult připsal, je collab s The Simpsons. Tento počin za nímž si Robbie stojí, nebyl bmx scénou příliš pochopen. To si Robbie vysvětluje tím, jak moc je bmx kultura v rozporu s tou mainstreamovou. A to máme přeci tak rádi…
Nabídka Cultcrew nevybočuje ničím z navyklých standardů. Mezi produkty ověřenými teamem, se najdou i signature kousky, u jejichž vývoje nechává Robbie jezdům
absolutní svobodu. Jezdci Cult jsou však natolik ztotožnění s vlastní nabídkou, že této možnosti využívají s citem možná až přílišným. Komponenty tvoří ucelenou nabídku, a mimoto vytváří dojem jakési
univerzálnosti. Vhodným osazení od Cultu lze tak docílit mnoha tváří výsledného kola. S téměř kompletní nabídkou, obsahující všechny poptávané kousky včetně doplňků se můžete seznámit
zde.