Už je to nějaký ten měsíc, co do skladu dorazila zásilka rámů United TRU. Jelikož se ale nejedná o rám typu “jeden z mnoha”, nabízelo se jeho bližší prozkoumání. Tento týden si navíc Martin Čapek postavil svůj trailsový bike právě na tomto rámu a tak už nebylo na co čekat.
United rodina vždy disponovala krom streetových riderů také jezdci, kteří jsou doma na hliněném povrchu. Ať už to jsou bratři Forte, nebo nyní Tyson Jones-Peni, který měl hlavní slova při návrhu rámu TRU. Když z trhu zmizel rám KL40, chvíli v nabídce United chyběl čistě trailsový rám. Myšlenka rámu, který je jako doma v lese se však nenechala zamést pod práh. Rám, který tuto mezeru zaplnil, se snažil jít nekompromisně vstříc srdcům trailsařů po celém světě. Ducha rám dostal v továrně FBM v New Yorku, v USA. Právě tam byl rám svařen a šance, že svářeč je rider, nebo má alespoň kladný vztah k cyklistice, je tak o dost větší než v továrnách Asijských. Rám byl navíc vyroben v limitované edici 100ks, přičemž rovnou desetinu z celkového světového nákladu pro Vás Alex Rovný přivezl do České Republiky.
Stejně jako je to s rozmanitostí geometrií na streetu, určitě i na trailsech se najdou rideři, kteří by si tuto geometrii nevybrali. Na stranu druhou, v United si dali setsakra záležet, aby byl rám v poletech jako doma. Délky TopTube jsou tři, a to 21”, 21,25” a 21,5”. Délka zadní stavby se liší pro TT 21” a pro dvě delší varianty. Pro 21” je to 13.75” (13.36” - 13.75” - 13.9”) a pro delší varianty 14” (13.7” - 14” - 14.11”). Úhel hlavovky je 74,4° a stejně tak nízko položený střed 11,5” přidávají rámu na klidu. A že by trailsař toužil po rámu s nízkým standoverem… takže tady rám dostal krásných 9”. Ačkoliv je rám uváděn jako trailsový, pokud jezdíš šálu v parku a geometrie se ti zamlouvá, nenech se rozhodit. Barvy a velikosti skladem můžeš zčeknout sám
zde.
Nároky na trailsový rám se mohou lišit, proto v United nezapomněli na bezproblémovou kompatibilitu s převodníky do 33 zubů, nebo prostor pro pláště o velikosti 2,3”. Kde uznali za vhodné, dodali oceli tepelnou úpravu. Co snad nebude ortodoxním riderům proti srsti, jsou odjímatelné navářky na brzdu. Prvek, který ve výsledku jasně říká, že tohle není ten seriový rám z Taiwanu, je štítek na hlavové trubce, který prostě dělá jiný dojem než běžné polepy.
Možná je to ta tvrdá zkouška, v podobě stavění a udržování skoků, co dělá z trailsových riderů ty, kteří neberou BMX jako zábavu pro roky, kdy jim bylo náct. Rideři, kteří opravdu milují ježdění trailsů a postavili si nějakou tu lajnu, se obvykle nejsou schopni vzdát ježdění, když už okolí pozdvihává obočí nad velikostí kol a jejich rozumem. Možná i díky tomu, je právě trailsová scéna ta, která má v ČR svůj vlastní, ridery vedený blog. Ať už to je
bmx-jicin.com s kořeny v bikrosu, nebo jeho trailsové mládě
checktrails.com . Čeští trailsaři jsou také těmi, kteří si plní své sny, a neváhají kvůli nim letět za oceán. Už je to dost let, co se na webu bmx-jicin objevovali reporty z cestování do států. Ani tuto zimu tomu není jinak a na webu checktrails se můžete pročíst zážitky hned ze dvou kontinentů. Tak směle do toho a budete netrpělivě čekat na další díly.