WETHEPOPLE - STREET TOURISTSNapsal Šimon Čechura | 11.12.2015

 

Words & photos by Jeff Zielinski (Photographer, Videographer, Animal)

Turisti… vědí o všech známých památkách - těch stejných, které zkoukli tvoji přátelé. Možná nevědí moc o tom, kde zrovna jsou, ale jsou seznámení se všemi turistickými cíly a atrakcemi - těmi, které chce každý navštívit, když je ve městě. Odnášejí si pak fotky, jak stojí před chvalně známým místem, dají to na Instagram, a jdou dál.

 

 

Když se nad tím zamyslíš, to stejné se dá říct o streetovém ježdění. Jen namísto nějaké známé budovy nebo sochy, naší destinací jsou spoty. Vždycky doufáš, že klopýtneš o něco, co lokálové nepostřehly, nebo nepovažovali za spot - ale to není jentak, ve městě které je proježděné křížem krážem tak jako NY nebo Philly - místo kde se moderní streetové ježdění vyvíjelo. A když jsi ve městě jen na pár dní, nemůžeš si dopřát tu pohodu, jentak se vozit po okolí, doufajíc že najdeš nějaké čerstvé spoty. Čas a zase čas, to je to proč přijdou do hry provařené spoty. Už víš jak vypadají a máš slušnou představu o tom, co už na nich padlo (ikdyž někdy je to už skoro nemožné sledovat). Provařené spoty jsou provařenými navíc většinou proto, že jsou téměř perfektní - ne nijak přehnané, dobrý nájezd/odjezd, a jsou-li opravdu skvělé, můžeš na nich jezdit i ve všední dny. To jsou všechno dobré kvality, když máš Van plný profíků, a potřebu být produktivní jak jen to jde, v poměrně krátkém čase.

 

 

Tak přesně to bylo, když jsem byl s WeThePeople na tripu po východním pobřeží. Žiju v Kalifornii už víc než dekádu, ale pocházím z New Jersey - narozen a zocelen přímo mezi NY a Philly. Takže tohle byl pro mě výlet domů. Naše parta turistů zahrnovala Dana Foley, Dana Kruk, Dillona Lloyd, Jordana Godwin a Eda Zudnu - pocházející ze Severní Karolíny, Minnesoty, Kanady, Jižního Walesu a Litvy, v tomto pořadí. Se zastávkami v BMX obchodech v Long Islandu, New Jersey a Delaware, hodně času spolklo ježdění flat railů, žraní pizzy a cestování v dodávce. Jakýkoliv čas který jsme měli, jsme pak použili na ježdění streetu s potřebou být produktivní a získat materiál - video, fotky a něco na sociální sítě. Musíš nakrmit tu nenasytnou svini a k tomu potřebuješ spoty. Provařené nebo ne, parta jezdí tam, kam se dostaneme. Není snadné jet na spot s vědomím, že budeš muset dělat něco nového, nebo hrozně těžkého, protože všechno ostatní už někdo předtím udělal, ale tohle tyhle týpky nezastraší.

 

 

Na mojich posledních třech výletech sem do NY, jsme vždy zamířili na tyhle trubky. Jsou ukrytý v parku mezi školou a obytnou čtvrtí, šance na vyhození je tak vážně malá. Náš hotel byl jen pár bloků odsud, takže to byl přirozeně první spot prvního dne. Session která se rozběhla, byla produktivnější, než moje poslední dvě návštěvy dohromady. Jordan to zabil dolů, Dillon a Ed zase nahoru. Rail nevypadá příliš malý, což dělá cokoliv na tomhle railu o to působivější.

 

 

Umístěný na Brooklynské straně Williamsburgského mostu, Williamsburg gap to rail je tak provařený, jak může být snad jen turistický cíl. Moje první setkání bylo jednoho chladného zimního dne roku 1999, když jsme s Ralphem Sinisi a Willem Taubinem jeli přes most. Mohl jsem tak vyfotit Willa jak brousí čerstvý lak tohoto railu gapem do doublepegu. Fotka se objevila v Ridu a Ralph to stočil do prvního Animal videa. Zabralo to pár dalších let, než streetaři mohli doopravdy ocenit jak perfektní tenhle setup je. Během toho si však většina typů z Animalu a vůbec z East-coast odnesla nějaký ten materiál. V roce 2012 rail náhle zmizel. Nevím už kdy přesně byl nahrazen, ale jsem vážně rád, že jsem mohl zdokumentovat tenhle Danův gap do backwards crookedu.

 

 

Žasnu nad tím, že jsou Rutgers raily v New Brunswick, New Jersey, pořád jezditelné. Už jen proto, že jsou uprostřed dobře udržovaného kampusu, se zdá jako dobrý důvod pro to, je odstranit. No dobře, snažili se znemožnit ježdění na nich, ale grind-stoppery jsou naštěstí tak malé, že nefungují. Jak můžeš vidět u Jordanova Ice 18 výše(ve videu to lze slyšet pozn. red.). Tyhle raily hrají výraznou roli v handrail progresu už od roku 2001. To když Vic Ayala udělal vůbec první up rail crook, Edwin up pegy do crankflipu, a Bob Scerbo první uprail 180. V následujících letech, Jared Washington a jeho parta, stejně jako spousta dalších návštěvníků, pomohla posouvat hranice na těchhle tyčích.

 

 

The Passaic rail, uooou, kde začít? Můj táta vyrůstal blok odsud, a mou matku potkal blok odtud, to už je asi 50 let. V trochu bližších časech, pravý Animal warehouse stál pár bloků od tohoto railu, přirozeně tak každý představitelný trik už tu byl odjetý dřív, než vyšly první prototypy plastových pegů. Za zmínku stojí George Dossantos a jeho halfcab to 50-50 to 180 v roce 2004, a vůbec první Ice 180 dolů v podání Briana Wizmerski o rok později. Jsem si jistý, že zde proběhlo více hru měnících triků, ale tohle je vše co můžu říct já. Ať tu bylo odjeto cokoliv, stačí ti jeden pohled na to, aby ti došlo, že tenhle rail byl ježděný vydatně. Dne kdy jsme sem s WTP partou došli, byl na spodní stojně rail kompletně urvaný. Vyžádal si drobnou úpravu předtím, než mohla naše session začít, když se to ale nakoplo, každý si něco odjel. Dokonce TeamManager Paul Ryan si tu odjel pegy. Tučná session pro tučný spot jako tenhle.

 

 

Tohle vyprávění se týká WeThePeople #getinthevantour, z které vzniklo velmi podařené video, které si určitě nezapomeň připomenout. Dotvoří to tak obrázek o spotech, o kterých jsi četl výše. Třeba právě tahle aktivita WeThePeople tě nechá inspirovat při výběru komponentů. WeThePeople skladem zde. Některé rámy jsou už nyní za skvělou cenu, co teprve ale v neděli?!

Související produkty: wethepeople
Související články: story street


Zpět
 
 
 
Provozováno naProvozováno na systému NetShops
Cookies Cookies
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout zde.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie podle kategorií, v souladu s vlastními preferencemi.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků (schránka), působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu, komunikaci přes náš chat a také měření výkonu našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookie
Používáme rovněž soubory cookie a další technologie, abychom přizpůsobili náš obchod potřebám a zájmům našich zákazníků a připravili tak pro Vás výjimečné nákupní zkušenosti. Díky použití personalizovaných souborů cookie se můžeme vyvarovat vysvětlování nežádoucích informací, jako jsou neodpovídající doporučení výrobků nebo neužitečné mimořádné nabídky. Navíc nám používání personalizovaných souborů cookie umožňuje nabízet Vám dodatečné funkce, jako například doporučení výrobků přizpůsobených Vašim potřebám.